nastup do zamestnani

Forum Fóra Pracovní právo Pracovní smlouvy a dohody nastup do zamestnani

Zvolené téma obsahuje celkem 9 odpovědí. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  Mgr. Oldřich Topka a poslední změna je stará 8 let, 9 měsíců.

  • Autor
    Příspěvky
  • #55228 Reply

    Pavlina Petrovská

    dobry den,

    se svym potencialnim zamestnavatelem jsem mela ustne dohodnuty termin nastupu do zamestnani, ale v mezicase se mi naskytla lepsi nabidka, proto jsem se rozhodla pro ni. Odmitnuty zamestnavatel ale tvrdi, ze mu tim vznikla skoda a domaha se odskodneho. Ma na to pravo, popr. za co? Ustne jsme take meli predjednanou zkusebni lhutu, takze bych stejne mohla odejit v prvnich 3 mesicich a domnivam se, ze teprve tehdy by mu vznikla skoda, nebo se mylim?

    dekuji za odpoved

  • #55230 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, pracovní poměr se zakládá (písemnou) pracovní smlouvou. Jestliže se domnívá, že mu vznikla škoda (patrně proto, že s Vámi počítal), tak ať Vás zažaluje a dostatečně prokáže svůj nárok u soudu. Smlouva podepsaná nebyla. Takže od Vás je nedodržení ústní dohody nefér, ale těžko se na Vás něčeho domůže.

  • #55231 Reply

    Kristýna Váchová

    Mám 2roky a 4 měsíce starého syna na kterého pobírám samozřejmě rodičovsky příspěvek 7600,- …. v červnu čekáme druhého potomka….tudíž mi doktorka vystavila potvrzení o dalším nástupu na mateřskou dovolenou které jsem podala v práci,jelikož mi je práce povinna proplácet 8 týdnů(podle doporučení doktorky) před porodem a následně období po porodu…..Co mně ale zajímá je, že mám dojem, že se mi tím "aktivuje" nová rodičovská dovolená na tři roky a poté bych měla nastoupit zase do práce….Ponechá mi zaměstnavatel místo před odchodem na první mateř.dovolenou a je vůbec povinen mi držet ještě místo ??? Moc děkuji za odpověď !!! Jinak mé povolání bylo učitelka na ZUŠ.

    S pozdravem Kristýna Váchová.

  • #55232 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, po dovršení 3 let druhého dítěte Vám musí zaměstnavatel umožnit nástup do práce. Není povinen Vás zaměstnat na původním místě, ale musí Vám nabídnout práci odpovídající Vaší pracovní smlouvě. Když to není možné, může se pokusit o změnu pracovní smlouvy na jiné místo. Když to však nebudete akceptovat, musí věc řešit jinak. A to optimálně skončením PP pro nadbytečnost. Buď výpovědí nebo dohodou o rozvázání PP. Zaměstnanci pak náleží odstupné ve výši 3 průměrných výdělků.

  • #55233 Reply

    Ivana Vaňková

    Dobrý den,sestra byla do včerejška evidována na ÚP.Se svým zaměstnavatelem měla podepsanou pracovní smlouvu od 15.4.2008. Včera zaměstnavatel volal, že se práce odkládá až na 5.5.2008. Neporušuje ze své strany zákon? Navíc je to zaměstnavatel, který všechny včetně mé sestry propustil v lednu 2008 kvůli nedostatku práce, a to dohodou, protože jim slíbil následující práci. Co lze v tomto případě dělat?

    Děkuji za odpověď

  • #55234 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, jestliže byl vznik PP sjednán k 15.4. pak vznikl. A pokud nemá zaměstnavatel pro sestru práci, která je uvedena ve smlouvě, pak je to překážka na jeho straně a zaměstnanci náleží plná náhrada mzdy za celou dobu, kdy ji nepřiděluje práci, kterou podle smlouvy přidělovat má.

  • #55235 Reply

    Martina

    Zaměstnankyně, která byla na rodičovské dovolené a pobírala již neplacené volno, se chce vrátit zpět do zaměstnání.Zaměstnavatel ji chce přijmout na jinou pozici se zkušební dobou a na dobu určitou. Dříve měla smlouvu na dobu neurčitou.Jak mám postupovat prosím…Buď vystavím novou pracovní smlouvu, nebo dodatek k původní smlouvě nebo převedení na jinou práci. Pokud to bude zkrácený úvazek na 20h týdně je i dovolená zkrácená na 10dní? Je něco na co bych si měla dát pozor při sepsnání tohoto dokumentu?

  • #55236 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, v první řadě se musí ukončit stále existující původní smlouva a to dohodou o její změně (druh práce, pracoviště apod.) nebo jejím ukončením a uzavřením smlouvy nové. Pozor si musíte dát na to, aby smlouva a případné související dokumenty (např. mzdový výměr aj.) měly všechny náležitosti podle zák.č. 262/2006 Sb.

    Dovolená se nijak nekrátí, je zde stále stejný počet dnů,jaký zaměstnavatel poskytuje. Ale náhrada mzdy za čerpání dovolené se vyplácí jen za dobu, kdy běžně zaměstnanec pracuje. Nedostane tedy náhradu za celou pracovní dobu, ale jen v poměru k jejímu úvazku, proplatí se jí tedy jen např. 4 hodiny za den dovolené.

  • #55237 Reply

    Bohumil Šťastný

    Dobrý den,zajímalo by mě jestli má zaměstnavatel právo poslat zaměstnance ne 60%.Jelikož není v žádném úpadku a podobně.Jedná se o kamenickou firmu.Zaměstnavatel se vymlouvá,že nejsou zakázky a přitom nám řekl než mu něco přelétlo přes vousy ,že zakázky jsou.Může nás nechat i tři měsíce na 60%? Děkuji Šťastný

  • #55238 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, nemá-li zakázky, pak musí platit 100% náhradu mzdy, ledaže by měl rozhodnutí od úřadu práce o částečné nezaměstnanosti (viz §209 ZP). Kdyby to ÚP povolil, náhradu by skutečně byla 60%. Pokud ovšem nemá souhlas ÚP, pak postupuje protiprávně.

Odpověď na téma: nastup do zamestnani
Informace o uživateli: