oprávněnost vrácení zboží

Forum Fóra Ostatní Obecné oprávněnost vrácení zboží

Zvolené téma obsahuje celkem 1 odpověď. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  Mgr. Oldřich Topka a poslední změna je stará 9 let, 6 měsíců.

  • Autor
    Příspěvky
  • #75471 Reply

    Michaela Vitáková

    Dobrý den, pracuji v obchodě s obuví a ráda bych věděla, zda má zákazník právo bezdůvodně vracet zboží ihned po nákupu (např. po hodině), když je zboží bez zjevné vady a zákazník přes to trvá na okamžitém vrácení peněz. Zřejmě např. objevil zboží levnější… V jiném případě se stalo, že důvodem vrácení je zápach obuvi. U gumové a lepené se to předpokládá a vše je nějak "cítit". Jindy bylo důvodem to, že si nevšimli, že výrobcem není česká firma a z dovozu obuv nechtějí. Tuším, že u zásilkových nákupů je možnost vrácení bez udání důvodu 14 dnů. Ale když je prodej uskutečněn v klasické prodejně, kde má zákazník dost času si zboží sám vybrat a prohlédnout, je to asi na dobré vůli každého prodejce, zda zboží vezme zpět, či nikoliv. Když jsem nabízela výměnu za jiné zboží, striktně zákazník trval na výplatě peněz. Prosím tedy o radu, jak v těchto případech postupovat.

    Děkuji, M.Vitáková

  • #75473 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, v "kamenném" obchodě lze reklamaci uplatnit z důvody vady. Jestliže se prokáže pak nastává klasické řešení, tj. oprava, výměna, sleva nebo vrácení peněz. Důvodu, o kterých píšete však takovou vadou nejsou. Za rozhodnutí zákazníka odpovědnost nenesete. Důvodem pro reklamaci není např. ani to, že si zákazník vybere špatnou velikost obuvi nebo textilu, to je pouze na ochotě personálu.

Odpověď na téma: oprávněnost vrácení zboží
Informace o uživateli: