Podepsaný téměř prázdný papír

Forum Fóra Občanské právo Závazkové právo Podepsaný téměř prázdný papír

Zvolené téma obsahuje celkem 3 odpovědi. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  Notářské Služby a poslední změna je stará 4 roky, 3 měsíce.

• Autor

Jan Malý

Dobrý den,

podepsal jsem k hornímu okraji papír a k tomu jsem připsal "Pro digitální podpis". Poté jsem to předal technikovi k vytvoření el. podpisu ve firmě.

Je takto podepsaný papír zneužitelný?

Děkuji.

• #74615 Reply

Notářské Služby

Podepisovat prázdné papíry by se nemělo, na druhé straně z jakékoliv listiny lze Váš podpis oskenovat a na jiný papír vytisknout. K vyřízení elektronického podpisu se musíte dostavit osobně na přepážku certifikační autority a předložit osobní doklad. Před tím technik vygeneruje na počítači žádost. Certifikační autorita Vás bude informovat e-mailem, že je možno kvalifikovaný certifikát stáhnout. Tento krok – stažení na čipovou kartu či jiné bezpečné úložiště, opět provede technik.

• #74616 Reply

Jan Malý

Dobrý den,

o toto mi nejde. Je to jen podpis použitý v naší firmě. Samozřejmě při jakémkoliv sporu by se došlo na to, že je oskenovaný. Jde mi o to, jestli takto podepsaný originální papír je zneužitelný.

Napsal jsem k hornímu okraji dvakrát svůj podpis (jednou malý, jednou velký) a jméno. K tomu jsem připsal hned vpravo vedle, že je to pro elektronický podpis.

• #74617 Reply

Notářské Služby

To je spíše technická otázka než právní a nelze takto dát paušální odpověď. Nehledě na to, že Váš podpis na papíře s elektronickým podpisem nikterak nesouvisí a to ani s firemním. Certifikát vydává První certifikační autorita, PostSignum i jiné uznávané autority a rovněž tak může certifikát vydat Vaše firma (třeba pro interní použití). V tomto procesu ovšem nikde nefiguruje Váš podpis na volném papíře. Takže podpis na čistém papíře s dovětkem "určeno pro elektronický podpis" je holý nesmysl !

Odpověď na téma: Podepsaný téměř prázdný papír