Porady

Forum Fóra Pracovní právo Různé Porady

Zvolené téma obsahuje celkem 11 odpovědí. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  Karel Dlouhý a poslední změna je stará 7 let, 8 měsíců.

• Autor

Lucie Kováčová

Dobrý den, pracuji jako recepční v malém penzionu v Praze – Žižkov, mám dva dotazy:

1) je v pořádku 14-ti hodinová pracovní doba?

2) Přibližně dva měsíce po mém nástupu do práce, si můj zaměstnavatel vymyslel pravidelné týdenní pracovní porady, vždy v den, kdy mám volno, prý je to pracovní doba a za nedostavení se na poradu mi hrozí neomluvená absence. Chci se zeptat jestli se to smí nebo ne. V pracovní smlouvě o možných poradách nebyla ani zmínka.

Předem děkuji za vaši odpověď

• #38677 Reply

Mgr. Oldřich Topka

Dobrý den, velmi pravděpodobně budete mít nepravidelně rozvrženou pracovní dobu. Ani v tom případě však pracovní doba nesmí přesáhnout 12 hodin. Tuto dobu lze překročit pouze formou práce přesčas, který by však měl být proplacen. Pokud jde o porady není nutné výslovně je ve smlouvě uvádět, to by se tam musela psát každá maličkost. Jste recepční, ale nikdo Vám ve smlouvě nerozepisuje, že musíte kontrolovat pasy, zadávat údaje do PC, vydávat klíče atd. Porady jsou v rámci výkonu práce běžné. To, jak a kdy je zaměstnavatel plánuje záleží na něm.

• #38678 Reply

Václav Hladík

Zaměstnavatel tvrdí,že pracovní doba na 12 hodin je od

6,00 – 19,00,protože si musíme 1,00 hodinu nadělat na přestávky na oběd a svačinu,je to pravda?Jinak pracujeme od 6,00-14,30 nebo 10,30 – 19,00.Jak to vlastně je?

Děkuji za odpověď.

• #38679 Reply

Mgr. Oldřich Topka

Dobrý den, přestávka se poskytuje nejdéle po 6 hodinách, takže při 12-hodinové směně, to skutečně činí celkem 1 hodinu přestávek. A přestávky se do pracovní doby nezapočítávají.

• #38680 Reply

Václav Hladík