prace-skola-alimenty

Forum Fóra Rodinné právo Různé prace-skola-alimenty

Zvolené téma obsahuje celkem 23 odpovědí. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  Ludek Rukales a poslední změna je stará 7 let, 9 měsíců.

• Autor

Katka

Tento mesic sem opustila skolu a mamce chodi alimenty a i prispevek na dite. Jenze ted bych chtela jit na prazdniny do prace na hlavni pracovni pomer. Po prazdninach bych chtela zase nastoupit do skoly. Jelikoz ted uz nejsem student nebudou chodit mamce penize, ale zajimalo by me az po prazdninych nastoupim zas do nove skoly jestli mamce ty prispevky znovu zacnou chodit. Je mi 21 let. Predem dekuji K.

• #31536 Reply

Mgr. Lucie Jindrová, advokát

Dobrý den,

na to se informujte na příslušné OSSZ.

• #31537 Reply

simona linhartová

Dobrý den, během rodičovské dovolené jsem se rozvedla, obě děti jsou v mé péči, manžel platí pravidelně 1700,- a 1300,- kč měsíčně výživné. Koncem dubna mi rod.dovolená končí a já, jelikož jsem byla zaměstnána u bývalé tchyně, jsem podala výpoved´dohodou. Od května se musím hlásit na pú,kde budu pobírat 3500kč měsíčně, proto se chci zeptat jestli lze podat žádost o výživné na manželku nebo aspoň zvýšit výživné pro děti, alespoň na dobu přechodnou než si práci najdu.Podotýkám, že manžel nemá zájem hradit nic nad rámec pro vyjímečné potřeby dětí. Manžel je OSVČ, tudíž přiznává minimální nutné příjmy, než ve skutečnosti má. Děkuji

• #31538 Reply

Mgr. Oldřich Topka

Dobrý den, výživné na rozvedeného manžela možné požadovat pouze v případě, že není schopen se sám živit. To, že jste evidovaná na ÚP neznamená, že nejste schopna samostatné obživy. Takže s návrhem na výživné pro sebe neuspějete. Pokud jde o výživné na děti, tak se jde klasickou cestou návrhu na zvýšení výživného. Budete však muset prokázat, že od posledního rozhodnutí o výživném došlo k podstatným a trvalým změnám, které odůvodňují zvýšení výživného. Jestli soud ke zvýšení přistoupí nebo ne, není možné předem odhadnout.

• #31539 Reply