přeřazení z platové třídy do nižší pl. třídy

Forum Fóra Pracovní právo Mzdy přeřazení z platové třídy do nižší pl. třídy

Zvolené téma obsahuje celkem 19 odpovědí. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  Eva Prášková a poslední změna je stará 4 roky, 11 měsíců.

• Autor

Zdenka Stiborová

Jsem zaměstnaná jako učitelka mš. Podle nového zákona, který vyšel v roce 2004 jsem nekvalifikovaná učitelka, jelikož jsem vystudovala obor vychovatelství. Zaměstnavatel mě tento měsíc přesunul do nižší platové třídy s odůvodněním, že jsem dosud nezačala studovat obor, který zajistí mojí kvalifikaci. Přitom dle zákona mám na zahájení studia 5 let od vydání zákona. Má na tento krok zaměstnavatel právo nebo mohu žádat o přeřazení zpět do 9. platové třídy.

• #58410 Reply

Mgr. Oldřich Topka

Dobrý den, kvalifikaci učitelů upravuje zákon č.563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících. Učitelky v mateřské školce se týká §6 tohoto zákona. Jestliže tuhle kvalifikaci nesplňujete, musíte si ho doplnit a do 31.12.2009 začít studium. Do té doby by jste měla být oprávněna k výkonu přímě pedagogické činnosti. Proč tedy došlo k přeřazení do jiné platové třídy není z dotazu zřejmé. Obraťte se na školský odbor na magistrátu města nebo na krajském úřadu.

• #58411 Reply

Zdenka Stiborová

Děkuji za odpověď.Jako důvod byl uveden fakt, že mi v tomto roce nebude zadávána tvorba školského vzdělávacího programu, pro kterou nemám prý dostatečnou kvalifikaci. Do této doby jsem se na tvorbě podílela bez jakýchkoliv připomínek mé přímé nadřízené.

• #58412 Reply

Pavel Mičkal

Manželka pracuje v nemocnici jako všeobecná zdravotní sestra.Od 1.1.2008 se nemocnice změnila z příspěvkové organizace na akciovou společnost.Stále však zůstává ve vlastnictví kraje (jedná se zřejmě o přípravu na prodej).