proplácení cestovních náhrad

Forum Fóra Pracovní právo Různé proplácení cestovních náhrad

Zvolené téma obsahuje celkem 28 odpovědí. Do diskuze (2 účastníci) se naposledy zapojil uživatel  Majda Jindrová a poslední změna je stará 1 měsíc, 1 týden.

• Autor

Houdková Daniela

Mám na Vás dotaz.Jsem zaměstnancem Domova pro seniory a zároveň studuji na VŠ. Toto studium musím studovat z důvodu zákona 108/2006 o soc.službách.Sociální pracovník musí mít pro výkon povolání vysokou školu.

Můj zaměstnavatel mi nepropláci cestovné ani stravné.Mám uzavřenou dohodu mezi mnou a zaměstnavatelem.

Chtěla byc vědět jesli na výdaje spojené se tudiem mám právo.Jestli ano tak podle jakého právního předpisu.

Děkuji

• #37474 Reply

Hana

pokud vám studium přikázal váš zaměstnavatel tak musí jednoznačně hradit cestovné i stravné. pokud studujete na vlastní triko, tak nemusí, je to vaše věc. pokud si studiem zvyšujete kvalifikaci a máte souhlas zaměstnavatele, tak vám to musí proplatit. záleží taky co máte v pracovní smlouvě.

• #37475 Reply

marcela denkeová

Zajímalo by mě,zda od ledna má zaměstnavatel proplácet cestovné či nikoliv. On totiž zvýhodňuje některé zaměstnance tím, že jim platí ubytovnu ve výšei 4500 Kč měsičně. Myslíme si, že bydlíme všichni a tyto prostředky by tudíž měli dostat také všichni. Je to správný postup? Rozhodli se sami být na ubytovně. Ostatní mají opravdu smůlu?

• #37476 Reply

Mgr. Oldřich Topka

Dobrý den, je na rozhodnutí zaměstnavatele koho a jak odmění a jaké bude dávat benefity. Je sice třeba dodržovat zásadu rovnosti v odměnách za stejnou práci, ale jestliže zaměstnavatel přispívá na ubytování některých zaměstnanců, nelze mu to vytknout. Jsou to náklady zaměstnavatele, on si je určuje a zaměstnanci nejsou oprávněni, aby do jeho rozhodování o finančním vedení firmy zasahovali. Takový je chod tržního hospodářství.

• #37477 Reply

Yvona Luňáčková