Reklamace telefonu

Forum Fóra Obchodní právo Různé Reklamace telefonu

Zvolené téma obsahuje celkem 23 odpovědí. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  Lenka Nováková a poslední změna je stará 4 roky, 4 měsíce.

  • Autor
    Příspěvky
  • #36193 Reply

    Daniel Veselý

    Dobrý den,

    chtěl bych poradit ohledně reklamace mobilního telefonu. Před 2 měsíci jsem reklamoval telefon, kvůli odchlíplému krytu a nefunkčnímu tlačítku menu. Telefon v servise přijali a po týdnu kladně vyřídili reklamaci. Problem nastal, když jsem poprvé zapl telefon a reklamované tlačítko stále nefungovalo.Ihned jsem zajel zpět(cca půl hodiny od vyzvednutí) do servisu a tam mi po 5min. řekli, že mám smůlu, že tam našli oxidaci. Přesto se snažili závadu odstranit. Dnes po 2 měsících mi telefon vrátili s tím, že mám smůlu. Chtěl jsem se zeptat, jestli na něco takového mají právo po tom, co mi uznali reklamaci a vrátili telefon jako plně funkční? Mám potvrzený záruční list i opravenku. (měli týden na to aby oxidaci objevili a pak vam to řeknou mezi dveřma) Řeším to, protože pořizovací cena telefonu byla 21000Kč. Velice děkuji za každou radu.

  • #36195 Reply

    Šéfredaktor

    Dobrý den, bohužel, prodejci obvykle oxidaci telefonu jako důvod reklamace neuznávají. Nicméně, nenechte se odbýt, prodejce má povinnost reklamaci vyřídit do 30ti dnů, tudíž už jen to, že měli telefon 2 měsíce, je zvláštní. Požadujte vrácení peněz nebo výměnu přístroje za nový, na vše chtějte vyplněný reklamační protokol. Obrňte se trpělivostí a sdělte jim, že se obrátíte na soudního znalce a poté na soud, když Vám nevyhoví. To by je mohlo přesvědčit. Pokud by však znalec oxidaci potvrdil, musel byste u soudu prokazovat, že jste jí nezpůsobil a dokazovat negativum je obtížné.

    Hodně štěstí!

    Mgr. Lucie Jindrová

  • #36196 Reply

    Daniel Veselý

    Velice děkuji za odpověď, problém nastal tehdy, když mi potvrdili reklamaci (žádnou oxidaci tehdy nenašli), když sem přišel po půl hodině, tak během 5 min mi oznámili oxidaci (po tom co už měl být telefon v pořádku – mám potvrzený záruční list a opravenku). Když byl telefon stále nefunkční udělali reklamaci reklamace překročili 30 dní dnes jsem si byl pro telefon, kdy mi řekli, že mám smůlu. Telefon mi vrátili vybitý (tudíž jsem ho nemohl vyzkoušet). Když jsem ho doma zapl a přišel mi první hovor, zjistil jsem, že vůbec nefunguje reproduktor, takže mi vlastně vrátili telefon v horším stavu než jsem ho dostal. Navíc mi ho vrátili s poškrábaným krytem. Zítra tam zase musím s tím co jsem objevil. Tak vůbec nevím jak to řešit. Ale toto už je na mě moc, asi bych se měl obrátit na právníka? Psal jsem také dotaz na ČOI v příštím týdnu čekám odpověď. Velice děkuji za každou radu.

  • #36197 Reply

    Jiří Lamač

    Dobrý den,

    po koupi telefonu jsem zjistil, že vyzvánění při příjmu zprávy je příliš tiché, i když je nastaveno na maximum nebo jakkoli jinak. Po reklamaci mi bylo sděleno, že se jedná o vlastnost telefonu (jakýkoli jiný telefon stejného typu se chová stejně) a na reklamaci nemám nárok.

    Cítím se být poškozen, protože jsem zakoupil chybný telefon, i když je daná chyba v celé sérii.

    Pokud bych byl podle Vás v právu, jak na prodejce přitlačit. Nehodlám, jak jistě pochopíte, jít soudní cestou.

    Děkuji za odpověď

    Jiří Lamač

  • #36198 Reply

    Mgr. Lucie Jindrová, advokát

    Dobrý den,

    a jak víte, že se opravdu nejedná o vlastnost telefonu a jedná se o závadu? Zkuste se obrátit přímo na výrobce.

  • #36199 Reply

    Marcela Prokešová

    Dobrý den 19.9.08 jsem si zakoupila mobilní telefon na prtiučet a ještě v ten den zjistila,že je kazový dost se restartoval tak jsem v ten den dala vedet prodavajicimu 22.9.08 u prodavajiciho byl manžel s tel.a prodavajici nezjistil zadnou zavadu,ale po prichodu manzela domů jsem telefon zase rozjela a delalao to to samé tak jsme jej 23.9.08 odnesly na reklamaci.Dneska 9.10.08 nam zavolala že je tel k vyzvednutí.Manžel se ho ptal jak dopadla reklamace.A prodavající říká že tel.byl opravovaný.Podle mých informací bych měla mít narok na vymenu zboží a nebo na vracení peněz nemílím li se děkuji.

  • #36200 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, to se tedy mýlíte. Pokud jde o vadu, kterou je možné odstranit, pak má kupující nárok nejdříve na opravu. Když se oprava ukáže jako nevhodné řešení, vzniká nárok na výměnu. Není-li možná ani ta, teprve pak má kupující možnost nárokovat si buď přiměřenou slevu anebo odstoupení od smlouvy. Viz §622/1 občanského zákoníku.

  • #36201 Reply

    Lenka Ježová

    Dobrý den, v březnu jsem zakoupila mobilní telefon, který jsem nyní reklamovala, neboť se mi začal samovolně vypínat nebo psal "chyba registrace sim karty". V prodejně telefon přijali k opravě a zaslali do servisu. Po 14 dnech mi sdělili, že telefon je zasažen vlhkostí, a buď si ho nechám opravit a za tuto opravu zaplatím, nebo mi vrátí telefon neopravený a zaplatím 450,- Kč za to, že na něj vůbec nahlédli. Telefon jsem používala běžným způsobem, rozhodně nebyl vystaven dešti či jiné vlhkosti. Myslím si, že servis nemá právo požadovat ode mne peníze za neopravený telefon, který je v záruce. Poraďte mi, prosím, jak se mám zachovat.

    Děkuji

  • #36202 Reply

    Zdeněk Mrkva

    Dobrý den, potřeboval bych poradit při reklamaci MT iPhone zakoupeného a reklamovaného u T-Mobile CZ.

    Reklamoval jsem tento MT z důvodu "špatného čtení SIMkarty a nemožnosti MT používat". Reklamace byla přijate, byl zkontrolován stav MT, který byl ohodnocen jako "ošoupaný", což bylo i zapsáno v reklamačním protokolu.Servis Britex který dělá tyto reklamace pro T-Mobile, mi však tuto záruční reklamaci neuznal z důvodu " mechanického poškození", na zadní straně byla prasklina, která se tam však objevila, až po předání do reklamace.Tato prasklina, tam předtím nebyla a tudíž nebyla ani zapsána v reklamačním protokolu.Muselo k ní dojít buď ve firmě T-Mobile, při přepravě, nebo v servise.MT se mi tedy z tohoto důvodu vrátil neopravený a navíc ještě poškozený.S pracovníky T-Mobile, není žádná řeč a tvrdí, že tam musela být již předtím.MT je teď na jejich provozovně, bojím se ho převzít, protože potom by prý byla celá věc uzavřena.

    Děkuji za každou rada, jak dál postupovat.

    S pozdravem ZM

  • #36203 Reply

    Milan Brunclík

    Dobrý den.

    Prosím o radu.Dne 2.10.2009 jsem si koupil mobilní telefon.Dnes je tomu přesně týden od koupi.MT leží na stolku.Před cestou do práce jsem si chtěl MT vzít a vidím že je vypnutý,stále nejde zapnout.Ať dělám co dělám MT nejde.Telefonoval jsem na operátora jaká je situace a tam mi zdělili že tel.musím poslat do servisu.Se servisem mám velice špatnou zkušenost s předešlým telefonem.Měl jsem tel. měsíc a půl a byl na čtyřech reklamacích, to znamená že celkově byl MT šest týdnů v servisu, nakonec byla uznána závada. Připlatil jsem si podstatně vyšší částku abych měl MT bez problému.Ejhle po týdnu, MT za osm tisíc a on nejde. Mám právo na okamžité odstoupení od kupní smlouvy?Vrácení peněz nebo výměnu mobilního telefonu? Operátor se brání, Co mám dělat já? předem děkuji za informaci a pomoc. Děkuji.

  • #36204 Reply

    Kateřina Kučerová

    Dobrý den, jako prodejce mobilních telefonů zasílám záruční opravy do servisu. Pokud je záruka uznána, je vše bez problémů, ale pokud je záruka z jakéhokoli důvodu neuznána, je nám účtován poplatek. Je nějaký zákon, podle kterého by bylo možno tento poplatek žádat po zákazníkovi, který poškozený mobilní telefon reklamoval? Děkuji za odpověď.

  • #36205 Reply

    Miroslav Řehák

    Dobrý den,u mého mobilního telefonu se dostává prach mezi display a sklíčko mobilu.Už dvakrát jsem telefon s tímto problémem reklamoval.Pokaždé mi byl telefon vyčištěn.Se samým problémem půjdu tel. v nejbližší době reklamovat znova.Už to bude třetí reklamace se stejnou závadou.Mám nárok na vrácení peněz,nebo výměnu telefonu?Cena telefonu byla 9000,- Telefon je starý cca třičtvrtě roku.Díky za odpověď.

  • #36206 Reply

    Martin K.

    Dobrý den,

    Dodatečně jsem zjistil, že v mnou podopsaném reklamačním protokolu je uveden dodatek ,,Zákazník svým podpisem stvrzuje souhlas s prodloužením záruční opravy ve výjimečných případech na zákonem povolenou lhůtu 60 dnů“. Má opravdu právo prodejce takto prodloužit reklamační lhůtu, aniž by mi dal na výběr souhlasit nebo ne? Je také pravda, že je povinen mi zaplatit mé výdaje spojené s dopravou tohoto zboží? A jak to z něho vymáhat? Velice děkuji

  • #36207 Reply

    PK

    Dobrý den,

    zakoupila jsem si boty, které ale do 2týdnů začaly vykazovat známky vady. Odnesla jsem je tedy na reklamaci, tu přijali, protože šlo o kaz boty, který se projevil na více kusech, proto ji hned uznali. Jako náhradu mi nabídli poukaz v hodnotě původních bot s půlroční platností (výměna zboží za zboží by nic nevyřešila, vyskytl by se ten samý problém, proto to chtěli "urychlit" tímto způsobem). V tom obchodě ale již nechci nikdy nic kupovat a jelikož jde o větší sumu, nemám ani iluze, že by poukaz mohl využít někdo z mých známých. Proto jsem poukaz odmítla a dožadovala se vrácení peněz v hotovosti. Prodavačka případ postoupila výše na vedení a od té doby žádné zprávy.

    Může si prodávající podmiňovat způsob vrácení peněz poukazem? Nevím, jak přesně si vyložit "odstoupení od smlouvy".

    Děkuji za odpověď

  • #36208 Reply

    jan novák

    Dobrý den .Před čtrnácti dny jsem zakoupil mob.telefon který se sám po čtyřech hod.vypíná .Po třech dnech jsem telefon reklamoval na prodejně a bylo mi zděleno že po restardaci se telefon sklidní ,to se bohužel nestalo.Po týdnu jsem se stejnou závadou navštívil prodejnu.K mému údivu mi telefon poslali do opravy.Prosím zdělte mi byl tennto postup správný? Děkuji Novák

  • #36209 Reply

    Kryštof Boháč

    Dobrý den,

    měl bych menší otázku. Chystám se svůj mobilní telefon poslat na čtvrtou reklamaci. Druhá a třetí vada byly totožné, to samé platí pro vadu čtvrtou. Problém je, že údajně musím přinést reklamační protokly od minulých vad, které bohužel nemám všechny. Naštěstí mám záruční list, kde jsou opravy potvrzeny, bohužel bez bližší specifikace. Rozum mi říká, že pokud mám nárok na vrácení peněz při čtvrté uznané reklamaci, tak by nemuselo být důležité doložit o jaké vady se jadnalo, ale zajímalo by mě, co na to říká zákon. Předem děkuju za rady.

  • #36210 Reply

    Daniel Janu

    Dobrý den, koupili jsme 27.6. mobil. Po měsíci jsme ho reklamovali, pže měl něco se softwarem, po vyzvednutí plynulo 14 dní a šli jsme tam znovu, telefon poslali znovu do opravny, ale po 14 dnech ho vrátili s tím, že je vše v pořádku. S tím nesouhlasím. Telefon je opravdu vadný a prostě nefunguje jak by měl. Proto jsem se tam rozhodl dojít po třetí, ale to už jsem chtěl vrátit peníze nebo jiný výrobek. Nebyl tam vedoucí, takže tam musím jindy, až tam bude. Dotyčnému prodavači jsem vysvětlil celou situaci s tím, že podle zákoníku, mám do 6 měsíců právo na to, abych požadoval vrácení peněz nebo jiný stejný výrobek. On to samozřejmě popírá, a tvrdí, že musím mít 3 reklamace, aby mohla nastat tato situace. K tomu dodal, když servis nenašel závadu mám si to reklamovat zase i u něj. Můžete mi prosím citovat nějaká paragraf, kde se o tom hovoří přesněji. Protože jestli, že on mi nebude chtít ty peníze vydat, tak já s tím stejně nic neudělám…Děkuji moc

  • #36211 Reply

    tomas jurasek

    a

  • #36212 Reply

    Petra

    Dobrý den,tchán chtěl objednat telefon přes internet a jelikož šlo o novinku na trhu, tak jsme jej objevili u spol. mobilworld, kde ho nabízeli i za slušnou cenu 2349Kč, tel. jsme objednali a jen co přišel, tak byla cena vyšší t.j. 2650Kč + 199 Kč pošta.Při otevření balíčku nás hned zarazilo, že tam není uživ. příručka, česká nabíječka a mikro SD karta, která má být součástí telefonu.Navíc po zapnutí byl telefon v angličtině,takže sem jim dovolala a po dohodě poslala zpět(80Kč). Za 14 dní přišel telefon, který měl už nahraný češtinu,ale opět nefungoval- softwer špatně nainstalovali a telefon ukázal pouze funkce, ale už s nimi nešlo pracovat, takže opět jsme telefon poslala zpět (80Kč) s tím, že požadujeme vrácení peněz zpět.Po 3 týdnech nám poslali složenku s částkou 2349 Kč,což neodpovídá sumě, kterou jsme za tel. dali.A já se tedy chci zeptat, zda můžeme požadovat i vrácení poštovného, když nám pořád posílali vadný telefon?Děkuji

  • #36213 Reply

    marci

    Dobry den ja mam take s firmou mobilworld spatne zkusenosti.Uz jsem posilala 2x k reklamaci 2.mob.telefony za 4700kc coz je dost.Uz uplynulo 30.dnu coz maji na reklamaci a nic se nedeje .Zitra posilam dopis aby mi vratily penize a jeste zaplatily castku,kterou jsem zaplatila,kdyz jsem jim posilala reklamovane zbozi.Jsou to podvodnici.A na takove se musi tvrde.Pokud nezaplati podavam trestni oznameni.

  • #36214 Reply

    Martin Kondler

    Dobrý den,

    Zakoupil jsem si mobilní telefon Nokia N97 mini ale již po měsíci se začla odlepovat klávesnice . první reklamaci mi uznali . Za dalšího půl roku se začínala znovu odlepovat . Reklamoval jsem telefon i po druhé . Znovu opravili klávesnici . Nějakou dobu vydržela a ted za 2 měsícee končí záruka na telefon . Jenže se ta 2 x opravovaná klávesnice znovu odlepila . Nevím jestli mohu žádat o vrácení částky kterou jsem za telefon zaplatil nebo jinou možnost . Děkuji za odpověd .

  • #36215 Reply

    Martin Jicinsky

    Poradce

  • #36216 Reply

    Martin Jicinsky

    U mého telefonu HTC mi přestal fungovat dotykový displej, a proto jsem ho poslal na výměnu do společnosti Servisnamobil – Lepší Servis – United Shops v pražské Plzeňské. Po měsíčním vyřizování jsem obdržel telefon nazpět s vyměněným displejem a zdálo se vše v pořádku. Po vyzkoušení GPS jsem zjistil, že GPS nefunguje, a proto jsem telefon poslal nazpět s tím že, před jejich opravou GPS fungovala bez problémů. Po dalším měsíci se mi vrátil nazpět a po spuštění jsem zjistil, že místo Androidu je nainstalován OS Windows a to bez jakéhokoli upozornění. Po hovoru mi bylo vysvětleno, že Android GPSku zahltil a přestala fungovat a že ve Windows GPS funguje. Po požadavku vrácení Androidu nazpět mi pracovník sdělil, že za poplatek, a nebo si mám původní systém nahrát sám. Co myslíte? Je to normální postup opravy? Je normální vrátit telefon s jiným operačním systémem?

  • #36217 Reply

    Lenka Nováková

    Dobrý den,22.2.2013 jsem zakoupila přes internet.obchod Alza mob. telefon. Po 3 týdnech se vyskytla menší porucha – telefon se začal "sekat" a nešel ovládat(dotykový displej).Za nějakou dobu se sice vždy rozeběhne, ale postupem času se tak děje čím dál častěji a chtěla bych jej reklamovat. Po přečtění recenzí na tanto telefon jsem nabyla dojmu, že jsem nezvolila správnou značku .Chci se zeptat, zda můžu od prodejce požadovat nový výrobek ale jiné značky nebo vrácení peněz. Ten samý bych již nechtěla, neboť jsem si přečetla několik recenzí. Jak mám postupovat, když mi nabídnou opravu telefonu – telefon je jako nový(na věci jsem velmi opatrná a mám jej necelé tři měsíce) a nebudou chtít akceptovat můj požadavek? Vím, že jsem 14 denní lhůtu prošvihla, ale v té době se vada neprojevila. Prosím poraďte, na co mám nárok a co mohu požadovat.Cena také nebyla zrovna malá – 6.000,- Kč. Předem děkuji za odpověď.

Odpověď na téma: Reklamace telefonu
Informace o uživateli: