reklamace v záruční době

Forum Fóra Obchodní právo Různé reklamace v záruční době

Zvolené téma neobsahuje zatím 3žádnou odpověď. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  Martina Netková a poslední změna je stará 3 roky, 7 měsíců.

  • Autor
    Příspěvky
  • #36327 Reply

    zuzana Felgrová

    Prosím o radu reklamace-vvměny zboží v záruční době po 3 stejných opravách. Zakoupená myčka nádobí v dubnu 2006 měla doteď 3 stejné opravy-výměna vadného ventilátu pro sušení nádobí-nahlas hvízdala,prý ložiska, protože na ně asi něco kapalo.Nyní mi tedy budou celou součást-ventilátor měnit potřetí,ale nechtějí mi vyměnit celý výrobek, protože to není funkční součást, a myčka by i s touto vadou fungovala. Já se obávám, že problém je někde jinde a způsobuje odchod ložisek a za tu dobu dvou let se neodstraněním příčiny mohlo poškodit i něco jiného, důležitého, což se projeví až po skončení záruky.Mám nějakou šanci na nový výrobek? Děkuji za odpověď

  • #36329 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, na vyměněné díly běží vždy nová 24-měsíční záruka. Podle § 622 občanského zákoníku má zákazník nárok na výmenu zboží nebo odstoupení od smlouvy (vrácení peněz), pokud se stejná vada vyskytne oapkovaně. Podle soudní praxe se tím rozumí nejméně 2x stejná vada. Jestliže tedy uplatňujete potřetí tutéž vadu, můžete žádat výměnu nebo vrácení peněz. V mnoha případěch však prodávající velmi neradi toto právo kupujícího akceptují a pak je nutné se obrátit na soud.

  • #36330 Reply

    Luboš Pokorný

    Dobrý den, prosím o radu. Naše firma koupila v březnu loňského roku tiskárnu na potisk triček. Asi po třech týdnech byl po několikeré opravě dodávající firmou vyměněn a následně v listopadu opět.

    Mám dva dotazy:

    1. Na dodacím listě uvedeno, že záruční podmínky se řídí Obchodním zákoníkem, pokud není v záručním listě uvedeno jinak. V záručním protokolu je pak uvedeno, že záruční doba tiskárny je 12 měsíců, ovládacího sofwaru také 12 měsíců a tiskových hlav pouze 6 měsíců.

    Je postup dodávající organizace správný?

    2. Lze takto již 2x vyměněný stroj vrátit, nebo se na něj vztahuje vžd nová záruční doba?

    Děkuji za informace.

  • #36331 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, Váš nákup proběhl v rámci podnikatelské činnosti, tudíž se na něj nevztahují ustanovení o ochraně bežného spotřebitele (který je chráněn víc než podnikatelé, kteří nesou rizika z vlastního podnikání). Záruční lhůta v tomto případě není upravena. Vyplyne buď ze smlouvy nebo jejím dobrovolným převzetím prodávajícím. Stejně tak je odlišně upravena úprava odstoupení od smlouvy. Vady a nároky z nich naleznete v §422 a následující obchodního zákoníku. Domnívám se, že ve Vašem případě nejsou dány důvody pro odstoupení od smlouvy. Záruka od převzetí nového (vyměněného zboží) by měla běžet nová.

  • #36332 Reply

    Petra Zábojová

    Dobrý den, obracím se na vás s problémem týkajícím se reklamace mobilního telefonu. Před půl rokem jsem si v prodejně REDSTAR INTERNATIONAL, s. r. o. zakoupila telefon značky Samsung X660. Po třech měsících užívání došlo bez jakehokoliv mechanického poškození k následujícím závadám – vypíná se při hovorech a psaní sms, i když je baterie nabitá. S tímto problém jsem se obrátila na zmiňovanou firmu, protože tel.byl stále v záruce. Odtud byl majitelem firmy zaslán do servisního střediska k možné opravě, ale bohužel po několika dnech mi byl vrácen zpět se zdůvodněním: "Přístroj dlouhodobě testován (7dní), závada se neprojevila. Poté byl přebrán mnou zpět. Protože při běžném užívání stále docházelo k uvedeným problémům, vydala jsem se zpět do REDSTARU, kde jsem tel.opět zanechala ze stejných důvodů a ten byl opět odeslán k opravě. Po necelém měsíci mne odbyli s tím, že jsem přístroj poškodila sama natolik, že by případná oprava stála 3500,- Nejsem si v žádném případě vědoma toho, že bych se při zacházení s mobilem dopouštěla jakéhokoli poškozování či nepatřičného zacházení. Firma po mě i přes to před vydáním telefonu požaduje poplatek 200,- za odeslání do servisu. Podotýkám, že obě dvě reklamace byly podávány v záruční době přístroje. Pracovník firmy mi sám vnucoval možnosti poškození. Prozatím jsem tel.nepřevzala, a proto bych vás prosila o radu, jak v tomto případě reagovat a postupovat.Uvedené skutečnosti uvádím na základě písemných podkladů firmy REDSTAR. Děkuji za brzké vyřízení. S pozdravem a přáním krásného dne

    Petra Zábojová

  • #36333 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, náklady spojené s reklamací hradí prodávající. Žádný manipulační poplatek tedy po Vás chtít nemohou. Jestliže však nehodlají vyřídit reklamaci nebo máte pocit, že chyba není na Vaší straně (ač Vám to tvrdí), budete muset ke znalci. Ten zjistí, jestli má výrobek vadu, za kterou odpovídá prodávající a vypracuje posudek. Když Vám záruku neuznají ani tehdy, musíte podat žalobu. Znalecký posudek přiložíte. Když Vám soud dá za pravdu budete mít nárok také na zaplacení nákladů řízení včetně odměny znalce. Je to sice zdlouhavá cesta, ale jiná obrana při neochotě firmy uznat chybu Vám nezbývá.

  • #36334 Reply

    Petr Popelka

    Dobrý den, 4.7.2006 jsem si koupil router na kterém se vyskytla závada. Asi měsíc před koncem záruční doby jsem router reklamaval. Po vyřízení reklamace jsem od obchodníka dostal nový router a tiskopis na kterém bylo napsáno "Oprava výměnou". Asi po půl roce užívání se routru vyskytla stejná závada a když jsem jej chtěl reklamovat obchodník mi sdělil, že router už není v záruce. Chěl bych se zeptat zda se od první reklamace vztahuje na vyměněné zboží nová záruční doba i když mi obchodník nový záruční list nevystavil, popřípadně jak uplatnit právo a na které zákony a paragrafy se obrátit. Děkuji.

  • #36335 Reply

    Daniel Klimsza

    Dobrý den,

    chtěl jsem se zeptat, jak je to se zárukou na vyměněné díly, které byly měněny v záruční lhůtě. Těsně před koncem záruční lhůty se mi pokazil motor u auta. Oprava bude rozsáhlá a pravděpodobně se bude měnit celý motorový blok (prý jsem jediný, kterému se taková porucha vyskytla). Nyní čekám na vyjádření z centrály, avšak ptal jsem se technika v servisu, jak to bude se zárukou. Řekl mi, že záruka na nové díly se vztahuje pouze na dobu, po kterou je vozidlo v záruce, tzn. skončí s 3-letou zárukou. Mně se to však nezdá. Myslím si, že mám nárok na prodlouženou záruku, protože nově vyměněné díly se můžou taky pokazit.Takže kdo z nás má pravdu? Děkuji za vyjádření.

  • #36336 Reply

    Jaroslav Smažinka

    Dobrý den, reklamoval jsem zboží v záruce. Po několika dnech byla reklamace vyřízena. Bylo mi řečeno, že zboží nešlo opravit, tudíž bylo zcela vyměněno za nové. Když jsem se zeptal jak je to se zárukou, tak mi bylo zděleno, že se pouze prodlužuje o tu dobu, při které bylo v reklamaci. Je mi ale divné, že pro takto vyměněné zboží se nevztahuje záruka nová. Děkuji za odpověď

  • #36337 Reply

    Jiřina Vaníková

    Dobrý den, již po třetí jsem byla nucena reklamovat mobilní telefon, který mám teprve rok, tudíž je v záruce. Pracovnice, u které jsem ho reklamovala ve dvou případech, mi sdělila, že budu-li mít tuto závadu i po třetí, vrátí mi peníze..když jsem ale nyní dorazila reklamovat po třetí, bylo mi řečeno, že v reklamačním listě musí být uvedena stejná závada 3x (doslova) jinak to nelze uznat. Závada je pořád ta samá, jen první pracovnice obchodu, ji poprvé zapsala jinak..zajímalo by mě tedy, jestli díky tomu opravdu není možné odstoupit od smlouvy a požadovat finanční prostředky zpět.Děkuji.

  • #36338 Reply

    Milan Zeman

    Můžete odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení peněz, neboť dochází k opětovnému výskytu odstranitelných vad. Nemusí se jednat vždy o tutéž vadu, důležité je, že nemůžete věc řádně užívat – §622 odst. 2 občanského zákoníku.

  • #36339 Reply

    Milan Zeman

    Po výměně věci začne běžet záruční doba znovu – §627 odst. 2 občanského zákoníku.

  • #36340 Reply

    Jan Nový

    Dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy, pokud se vyskytnou vady, které jsou odstranitelné, ale opakující se. Podle právní praxe se za opětovné vyskytnutí vady považuje, pokud se stejná vada vyskytne třikrát (nebo čtyřikrát jiná). Při třetím výskytu stejné závady můžete od smlouvy odstoupit.

  • #36341 Reply

    Vladislav Kantor

    Dobrý den,

    mám dotaz ohledně výměny zboží či vrácení peněz, v případě, že mi prodejce při 3. a následně pak i dalších reklamcích opakovaně tvrdí, že se jedná o neoprávněnou reklamaci z důvodu neprojevení se popisované závady. Zřejmě je odstranění závady a tváření se, že se nic nestalo stále výhodnější, než nahradit výrobek novým. Po návratu z reklamace výrobek skutečně nějakou dobu funguje, pak se ovšem projeví závada znovu, výrobek nelze použít, je odeslán prodejci na reklamaci a poté je "dočasně" funkční vrácen jako neoprávněná reklamace. Již pouze na poštovném to stojí nějaké peníze, nehledě na čas vyřízení reklamace který je ze zákona 30 dní, a tudíž není možné výrobek používat.

    Děkuji za radu

  • #36342 Reply

    Jan Šoukal

    Dobrý den,

    na mém notebooku se již po 3 vysvytla závada na základní desce. Momentálně je notebook opět opraven a čeká na vyzvednutí. Zajímá mne jestli mám nárok na vrácení peněz i když notebook vyzvednu ze servisu? Přístroj byl zakoupen přes E-shop a servis provádí firma v Brně. Potřebuji totiž odkopírovat důležitá data která jsem nestihl zazálohovat před závadou a samozřejmě deaktivovat operační systém. A poté bych u prodejce uplatňoval vrácení peněz a nebo nový notebook. Vzhledem k tomu, že se již tento model nevyrábí by mi měl prodejce vrátit peníze nebo se pletu? Děkuji za odpověď

  • #36343 Reply

    Vladimír Motyka

    Prosím a jak ste dopadla, řeším to samé a již 2x jsem nic nevyřešil. Děkuji

  • #36344 Reply

    Petr Benáčan

    Dobry den,

    reklamoval jsem v zarucni dobe mycku u developera a jimi privolany technik zavadu nenasel. Nebyl jsem primo u opravy, nebot prijel pozde a byl u ni pouze reklamacni technik developera a rekl, ze zavada se neprojevila a pokud se priste projevi, ze si mycku odvezou na dilnu. Nasledne mi poslali fakturu na 800 Kc za pristaveni technika. Mycka stale nemyje, zavada se projevuje nepravidelne a ja odmitam zaplatit za neco, o cem jsem nebyl informovan a co jsem si ja neobjednal. Developer mi nadrzo fakturu preposlal, at ji uhradim. Ma na toto pravo?

    Dekuji

    Petr Benacan

  • #36345 Reply

    Karel Fuksa

    Dobrý den Petře,

    řekl bych, že na to nemají právo.(pokud správně předpokládám, že jste myčku kupoval jako spotřebitel – tj. ne v rámci podnikatelské činnosti). Pro oporu se dá vzít judikát Nejvyššího správního soudu 3 As 60/2005-73. A nadto Váše reklamace bude nejspíše uznatelná. (ale i kdyby nebyla, tak by si podle mne účtovat nemohli). Spíše by to možná bylo na podání podnětu k ČOI.

    S pozdravem KF

  • #36346 Reply

    Martin Štěpánek

    Dobrý den.

    4.7. 2012 jsem si zakoupil v Planeo Elektro mikrovlnou troubu. 13.7. trouba přestala svítit. Tento den jsem ji byl u prodejce reklamovat. 12.8. (30 dní od podání reklamace) jsem se šel zeptat do prodejny, na reklamovanou mikrovlnou troubu. Vedoucí prodejny mě odbyl, že pokud je 30 den od přijetí reklamace víkend ( prý dle obchodního zákoníku ), tak má ještě celý první pracovní den na vyřízení. Opravenou troubu neměl, a ani mi nevrátil peníze. Má na toto jednání právo?

  • #36347 Reply

    Petr

    Dobrý den

    chci se zeptat,zda-li mohu požadovat výměnu nebo vrácení peněz za mob.telefon při již třetí reklamaci,ale po každé s něčím jiným. Nebo musí být reklamace vždy stejného problému. Telefon je pořád v záruční době.

    Děkuji.

  • #36348 Reply

    Lukáš Voves

    Dobrý den,

    reklamoval jsem mobilní telefon v servise Britex, při první reklamaci mi byl opraven, ale vada se neodstranila, při druhé reklamaci mi byl mobil vrácen s tím, že se vada neprojevila, ale při třetí reklamaci, která již proběhla u prodejce SunnySoft, mi byl mobilní telefon opraven a uznána závada. Mám právo požadovat o uznání i druhé reklamace a případně žádat o vrácení peněz za náklady na dopravu a odstoupení od smlouvy?

  • #36349 Reply

    Lenka

    Dobrý den,přítel mi na vánoce zakoupil hodinky přes internetový obchod, který mi k hodinkám neposlal záruční list. Mám pouze objednávku, kde je zřetelně vidět kdy byli hodinky zakoupeny a že jsou tedy v záruce. Před nedávnem mi přestal svítit display, tak jsem hodinky po domluvě zaslala přímo do servisu Sony Ericsson. Asi po 14-ti dnech mi hodinky byly zaslány zpět na dobírku za 527Kč neopravené se sdělením, že hodinky jsou po fabrické záruce, ze strany zákazníka nedošlo k porušení záručních podmínek, oprava zařízení není možná ani placeně. Pokud je zařízení neopravitelné, nemám nárok na nový kus? Můžou mi vůbec účtovat opravu když nic neopravili? Děkuji za odpověď.

  • #36350 Reply

    Lida Janu

    Již potřetí reklamuji moli v záruce pro různé závady. Mohu mobil vrátit a žádat o ukončení smlouvy na dotovaný telefon?

    Děkuji.

  • #36351 Reply

    Ondřej Nový

    Co jsem pochopil tvrzením "nedošlo k porušení záručních podmínek" je myšleno, že se nejedná o vadu. To by šlo vyvrátit tak, že v manuálu v krajním případě najdete, že displej svítit má. Je mi ale divné, že by Vám to nenapsali už když jste se s nimi domlouvala.

    Podle mne to vada nepochybně je. Záruční list nepotřebujete, stačí jiný doklad o koupi zboží, s tím by problém být neměl. Vy máte právo na opravu, a pokud toho nejsou schopni, musí Vám mobil vyměnit, vrátit peníze, nebo snížit cenu. Oprava musí být provedena bezplatně, učtovat Vám mohou teoreticky pouze dopravu pokud mobil posíláte poštou.

  • #36352 Reply

    Ondřej Nový

    Ano na to právo máte, protože nemůžete po opravě pro větší počet vad věc řádně využívat.

  • #36353 Reply

    Ondřej Nový

    Podle mě jednoznačně nemá. V zákoně se jasně píše že musí být vyřízena do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. To se píše v občanském zákoníku a obchodní Vás jako spotřebitele zajímat vůbec nemusí.

  • #36354 Reply

    Martin P.

    Dobry den,

    reklmoval jsem zbozi, prislo po 23dnech jako opravene, ale vada pretrvava.

    Mam moznost odstoupit od smlouvy a pozadovat vraceni penez ?

  • #36355 Reply

    Marcela Plšková

    Koupily jsme v obchodě soupravu noční košilku a kalhotky,doma po vyzkoušení košilky,jsme zjistily že velikost nesouhlasí je to malé a našli vady šití,lze toto vrátit-reklamovat??nebo se reklamace na prádlo nevztahuje,nové nebylo nošeno jen vyzkoušeno:nebylo to zrovna levné..i když bych ho někomu dala,je to kazové co stím eventuelně jak můžeme postupovat dále?děkujeme za radu..Koupeno v pátek 18.1.2013..dnes 21.1.2013 mi nijak nevyhověli peníze nevrací..děkuji

  • #36356 Reply

    Miroslav Navratil

    Dobry den,

    uz nevim co si pocit dal tak se obracim na rady od pravniku.

    V cervnu 2010 jsem poridil na podnikani mikrobus s pohonem na zemni plyn v hodnote okolo 1 milionu Kc. Po ujetych cca. 15tis.km se projevila zavada nepravidelneho chodu motoru na volnobeh. Servis mi oznamil, ze motor nema spravne tlaky a musi se vymenit hlava valcu. Po vymene vse v poradku az do ujeti 53tis.km. Zavada opet stejna, servis pro jistotu vymenil cely motor. Pote opet vse v poradku az do ujeti 107tis.km, opet stejna zavada, opet vymena hlavy valcu.

    V tu dobu uz jsem volal na COI kde mi rekli, ze pokud bylo auto koupeno na ICO, oni mi nepomuzou a ze musim na pravniky. Do toho se mi nechtelo a doufal jsem, ze importer zavadu odstrani. Dalsi vymena hlavy valcu byla ve 187tis.km. Dnes mam 195tis.km a zavada je tu znovu. Blizi se mi konec zaruky a zavada porad stejna pretrvava a s tim i riziko, ze po konci zaruky opravy budu hradit z vlastni kapsy. Prosim o rady jak bych mel postupovat.

    Dekuji Navratil

  • #36357 Reply

    Radka Kohutková

    Dobrý den,

    vlastním 2 měsíce mobilní telefon Samsung Xcover, recenzovaný jako odolný proti nárazu, prachu a vodě.Zakoupen v prodejně elektro Planeo. Při nošení v kapse mi praskl displej telefonu, nebyl něj vyvinut žádný extrémní tlak.Při reklamaci mi byl vrácen firmou Britex s vyrozuměním že telefon nese znaky po pádu což není pravda a tímto je neuznána reklamace. Dále požadují peníze za diagnostiku 350 Kč. Nevím jak dále pokračovat. Mohli by jste mi poradit děkuji.

  • #36358 Reply

    Martina Netková

    Dobrý den, zakoupila jsem si boty ve slevě a po jednom nošení jsem si všimla, že se podrážka neúměrně sešlapala. Ihned jsem boty reklamovala, ale reklamace nebyla uznána. Jak mám postupovat. Mám nárok na vrácení peněz?

    Děkuji

Odpověď na téma: reklamace v záruční době
Informace o uživateli: