Reklamace zboží

Forum Fóra Obchodní právo Smlouvy Reklamace zboží

Zvolené téma obsahuje celkem 76 odpovědí. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  IJ a poslední změna je stará 4 roky, 1 měsíc.

  • Autor
    Příspěvky
  • #48387 Reply

    Pavla

    Dobrý den.Zakoupila jsem zboží hotově(monitor),které disponuje závaznou funkční vadou.Mám právo na okamžité vrácení peněz od prodejce, v případě,že o ně požádám?Děkuji.

  • #48389 Reply

    Honza

    Dobrý den,

    od smlouvy lze bez udání důvodů odstoupit do 8 dnů (někde i do měsíce). Pokud je vada závažná, je reklamace odůvodněná a měla by proběhnout bez problémů.

  • #48390 Reply

    Eva Zápotocká

    Dobrý den, před necelým rokem jsem si koupila dvd rekordér a po půl roce používání se mi rozbil. Šla jsem ho reklamovat a prodávající mi řekl, že až to bude hotové, že se mi ozve. Po 33 dnech jsem si zavolala sama jak to vypadá a bylo mi řečeno, že jsem si měla zavolat, že už je to dávno hotové a že si takové věci mám hlídat sama. Vada opravit nešla, dostala jsem úplně nový rekordér stejné značky. Teď má úplně stejnou závadu a já bych chtěla vědět jestli můžu požadovat výměnu za jinou značku ve stejné hodnotě a nebo bych si třeba něco doplatila a nebo na vrácení peněz. Předem děkuji za odpověď.

  • #48391 Reply

    Mgr. Lucie Jindrová, advokát

    Dobrý den,

    tato Vaše odpověď je naprosto špatná. Kde jste vzal oněch 8 dní?

    Takže, v takovém případě se zjevně jedná o rozpor s kupní smlouvou (pokud se vada vyskytla do 6 měsíců od koupě). Můžete zboží reklamovat a požadovat opravu věci, pokud je to možné nebo výměnu věci. Není-li to možné, můžete od smlouvy odstoupit.

  • #48392 Reply

    Mgr. Lucie Jindrová, advokát

    Dobrý den,

    v případě, že se jedná o vadu, kterou nelze odstranit, máte právo na výměnu věci nebo můžete od smlouvy odstoupit. Je tedy na Vás, pro jaký postup se rozhodnete.

  • #48393 Reply

    Věra Hasmanová

    Dobrý den, dne 4.12,2007 jsem si zakoupila luxusní scetr za 3500,-. V lednu jsem svetr měla asi 5x na sobě na obchodních schůzkách. Svetr již začíná vykazovat žmolkování a mírné vytahování vlákna hlavněna okrajích rukávů. Vzhledem k tomu, že svetr jsem koupila jen na důležité obchodní schůzky, tak svetr už teď nevypadá dobře. Jsem zklamaná vzhledem k ceně a očekávala jsem delší trvanlivost.

    Otázka: Ikdyž se možná očekává u svetrů žmolkování, tak na tuto zkutečnost jsem nebyla upozorněna a nemohu svetr již nosit na tak důležitá jednání. Vypadá ošuntěle a já chci svetr vrátit. Mám nějakou šanci? Mám obavy, že mi řeknou že se to dalo očekávat.Děkuji

  • #48394 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, jestliže Vaší reklamaci odmítnou, budete se muset obrátit na soudního znalce, aby stanovil, že se jedná o vadu, za kterou je odpovědný prodávající (např. vada materiálu nebo výroby). Pak by jste se mohla domoci svých práv z odpovědnosti za vady včetně zaplacení nákladů na uplatnění reklamace (tj. i cenu za znalecký posudek). Jestli ani v tomto případě prodávající nebude reagovat, můžete podat žalobu.

  • #48395 Reply

    Tomáš Kabourek

    Dobrý den,zakoupil jsem si notebook,ale nákup jsem realizoval pres IČO.Po 4 různých reklamacích jsem požadoval vystavění dobropisu,ale bylo mi řečeno,že nemám nárok.Že prý můžu zboží pouze reklamovat až do skončení záruční doby.Tak bych jsem se chtel zeptat,jestli mám nárok na vystavění dobropisu nebo na nový zboží.Děkuji za odpověď.

  • #48396 Reply

    Lucie Miaková

    Dobrý den.

    V roce 2001 jsem si zakoupila kolo značky Giant. Bohužel nedávno došlo k poškození rámu kola (prasknutí). Na rám byla tehdejším dovozcem MM s.r.o. poskytována záruka deset let, samotná firma Giant dávala na rám záruku pět let. Situace s reklamací je však zkomplikovaná faktem, že značka Giant změnila výhradního dovozce, kterým je nyní firma Progress Cycle přejmenová z bývalé Komersie. Prodejce, u nějž jsem kolo koupila již neexistuje. Mám v tomto případě nárok na reklamaci? Pokud ano, na koho se mám obrátit? Děkuji za brzkou odpověď.

  • #48397 Reply

    Iveta Konečná

    Koncem minulého roku jsem si objednala dřevěné vchodové dveře, protože je to investice na několik let, tak jsem se obrátila na firmu, která má několik certifikátů a provádí montážní práce pro firmy jako je Sapeli( což je největší dodavatel dřevěných vchodových dveří v ČR), řádně jsem vše v termínu zaplatila. Dodali a namontovali mi však dveře, které jsou na pohled krátké asi o 5cm, a úzké taky asi o 5 cm. Vyměřovat byl osobně pan majitel firmy pan Dostal. Přes veškerou mou snahu uplatnit reklamaci mi však odpověděl, že prý jsem tyto dveře takto namontovat chtěla a tudíž se držel mých pokynů, samozřejmě to není pravda. Poraďte mi jak se dovolat nějaké pomoci.

    Přeji hezký den Iveta Konečná

  • #48398 Reply

    Monika Hladišová

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jaké jsou záruční podmínky, při koupi ojetého auta z autobazaru. V kupní smlouvě není o záruce žádná zmínka. Auto přestalo hned první den, kdy bylo koupeno jet. Nejspíš se zadřel asi po 10 km motor. Vzniká na toto ze zákona nějaká záruční doba nebo lze odstoupit od smlouvy? Děkuji za odpověď.

  • #48399 Reply

    Jan Bohuslav

    Dobrý den mam problém koupyl sem auto z autobazaru po dvouch měsicích přestalo jec . Vubec nevym co mam dělat při rekmamaci a jestly mam ňákou zaruku na skrytou vadu .Ve smlouvě nic takovyho neni když sem se spojil s autobazarem tak me slušně odkloply.Řekly že to mam řešit s byvalym majitelem ten zas tvrdi že to mam řešit s autobazarem . Poraďte prosim děkuji .

  • #48400 Reply

    Zuzana Grafková

    Dobrý den, koupila jsem si sporák. Po roce jsem ho reklamovala.Závada byla odstaněna. Po měsíci znovu reklamace na stejnou vadu a jěště další. Reklamace uznána opraveno. Nyní zase. Reklamace uznána stejná závada. Požadovala jsem vrácení peněz nebo odstoupení od smlouvy. Prý to nejde a musí se zase opravovat. Prý nemám nárok. Co mám dělat a na co mám nárok? děkuji Grafková

  • #48401 Reply

    Petra Odnohova

    Dobry den, muj pritel si koupil 21.2.08 u jedne nejmenovane firmy ctyrkolku, do jednoho mesice je to jiz druha reklamace.pozaduji za opravu skoro 3000kc (za material a praci) v zarucni dobe.Chteli bychom pokud mozno od smlouvy odstoupit, ale nevime jak presne postupovat.Nejsme jedini kdo ma s temito lidmi potize.Uvazujeme take o obchodni inspekci, ale drive jsem se chtela poradit s Vami.Predem mockrat dekuji.

  • #48402 Reply

    Drahomír Doležal

    Dobrý den, zakoupil jsem si nový traktor vceně cca 350000Kč. Dle ústní dohody to měl být japonský malotraktor. Po měPo dvou měsících jsem se dozvěděl, že se jedná o čínsý výrobek. Po půl roce se objevila závada a traktor nebyl použitelný (zahříval se) závadu prodávající odstranil a traktor navrátil po měsíci k užání, ale ten již ot té doby nefunguje ( zahřívá se ).Prodávají traktor odvezl, a tvrdí, že traktoru nic není , že je pouze slabý na porácikterou vykonává. dohod Nabízí mi jiný, ale starý v mnohem menší hodnotě, sice silnější. Děkuji Doležal

  • #48403 Reply

    Jaroslav Hron

    Dobry den, zakoupil jsem nove kalhoty a po pul roce obcasneho noseni vypadaly zuby na zipu a timto se staly nepouzitelne.Kalhoty jsem reklamoval a prodejce si vzal cas na posouzeni.Pravidelne po 14 dnech jsem se informoval na prodejne jak to s reklamaci vypada.2 dny po uplynuti reklamacni lhuty jsem dostal telefonicky informaci,ze reklamace je uznana a vrati mi penize.Kdyz jsem se na prodejnu dostavil sdelili mi, ze reklamace uznana neni, protoze se nejedna o vyrobni vadu.Mam nejakou sanci na uznani reklamace, nebo alespon na opravu zipu?Dekuji, Hron Jaroslav

  • #48404 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, pokud prodávající reklamaci neuznal, pak se budete muset obrátit na znalce. Ten vadu posoudí a v posudku se vyjádří o tom, jestli jde o vadu z používání anebo o vadu, za kterou nese odpovědnost prodávající. To je např. použití vadného materiálu, špatný postup ve výrobě apod. Pokud by posudek vyzněl ve Váš prospěch, pak by jste mohl požadovat uznání reklamace i náhradu nákladů na znalce. Pokud nebudou ochotní ani pak, máte naději na úspěšnou žalobu.

  • #48405 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, hned po zjištění, že Vás kupující uvedl v omyl pokud jde o výrobce, jste měl namítnout rozpor s kupní smlouvou a oznámit odstoupení od smlouvy. Teď záleží pouze na tom, jestli přijmete nabídku nebo budete trvat na svých právech. Jinak postup reklamace včetně nutnosti znaleckého postupu již byl rozebírán mnohokrát (viz odpovědi u jiných příspěvků). Pokud traktor nefunguje, můžete požadovat opravu, nelze-li to pak výměnu. A když ani to ne, pak slevu nebo vrácení peněz. Vzhledem k hodnotě zboží by jste měl zvážit, jestli si nesjednat advokáta, který prodávajícího důkladně poučí o jeho povinnostech.

  • #48406 Reply

    Jana Marková

    Dala jsem si opravit střevíce u kterých mi upadl podpatekjelikož byl původně lepený,protože je z průsvitného plastu žádala jsem ho znovu zalepit.ovšem opravář mi ho přivrtal šroubkem /nejde prý slepit/skrz polovinu podpatku a teď je ten šroub vidět/prosvítá skrz plast/.Mám nárok na reklamaci?

    Jana

  • #48407 Reply

    Jaromír Kříž

    Moje přítelkyně si koupila ojeté auto na úvěr. Asi po šesti měsících měla poruchu na chlazení. Dala si auto opravit, ale po opravě se jí během krátké doby zadřel motor. V opravně zjistili, že motor byl složen z více kusů, pravděpodobně vraků. Je to již po šestiměsíční lhůtě na skryté vady. Lze se nějakým způsobem obrátit na původního majitele? Ten jako majitel autobazaru to neprodával přes bazar, ale jako fyzická osoba. V předávacím protokolu je popsán stav opotřebení odpovídající stáří. Ani není upozorněno, že auto bylo bourané, což se také zjistilo dodatečně. Děkuji za odpověď. Kříž

  • #48408 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, pokud nejste spokojená se způsobem opravy, pak ji reklamovat můžete. Pokud reklamaci neuzná, budete se muset bránit jinak. Například za pomoci znaleckého posudku a podáním žaloby.

  • #48409 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, obrátit na něj se můžete, ale práv z odpovědnosti za vady se lze u soudu úspěšně domáhat úspěšně pouze v případě, že vady byly vytčeny do 6 měsíců od převzetí věci. Takže účinnost žaloby by zde byla již nulová. Jinou možností by mohla být náhrada škody, ale je otázka, jestli by zde byla zjištěna škoda a příčinná souvislost mezi ní a jednáním prodávajícího.

  • #48410 Reply

    Michal Honěk

    Dobrý den.

    Před měsícem jsem prodal své staré auto do autobazaru na základě kupní smlouvy,k dy cena odpovídala stavu vozidla. Autobazar prodal toto auto novému majiteli,který ted reklamuje jakousi závadu na motoru,která se při mém užívání neprojevila. Autobazar mě informoval, že v případě že nový majitel reklamaci uplatní, tak pak oni to samé uplatní na mě. Rád bych se dotázal,zdali mají na to právo,Děkuji.

  • #48411 Reply

    Sylva Machalová

    Dibrý den!V listopadu 07 jsem koupila kočárek. Však 4 měsíce po koupi se pokazil. Při reklamaci si mě paní zapsala s tím že mi do 14 dní zavolá. Do dnes se však i přes opětovné upozornění neozvala. Jen zase zopakovala větu že zavolá jak přijede dodavatel,který jezdí co 14 dní. opět se neozvala. Nakonec

    jsem byla nucena koupit nový kočárek v jiném obchodě.Mám nějaký nárok na vrácení prvního kočárku? nebo žádat nějakou úhradu? záruční doba je dva roky. Děkuji

  • #48412 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, pokud od Vás bazar auto nekoupil a pouze Vám jeho prodej zprostředkoval, pak je odpovědnost za vady na Vás jako na prodávajícím. Tudíž vady jsou za Vámi a nikoliv za bazarem.

  • #48413 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, na vyřízení reklamace má prodávající 30 dnů, pokud v této lhůtě k vyřízení nedojde, pak máte právo od smlouvy odstoupit, tedy požadovat peníze zpět.

  • #48414 Reply

    Ludmila Strnisková

    14.7.2008

    Dobrý den,zakoupila jsem si nový Pc,už 2krát byl v opravně s tou samou chybou,pokaždé mi byl vrácen s tím,že je opraven a v pořádku.Přišla jsem domů,zapla Pc a chyba se stále opakovala a to několikrát za den.Přesto,že je pc v záruce,pan vedoucí po mě žádal peníze za opravu,které jsem mu zaplatila.Já si myslím,že když je v záruce,nemělo by se platit.Už několikrát jsem se chtěla s panem vedoucím domluvit s tím,aby mi zboží vyměnil nebo vzátil peníze,pokud je to už po 3.pan vedoucí odmítá.Prosím Vás o radu co mám dělat.

    Děkuji Strnisková

  • #48415 Reply

    Petra Š.

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, před rokem jsem dostala k narozeninám prstýnek s několika malými diamantami, které ale postupně vypadájí.

    V reklamaci mám právě teď již prstýnek po šesté.

    Vždy ho mám tak měsíc, a pak je měsíc v opravně.

    Pokaždé mi bohužel tvrdí, že už se to nestane, že je to naposled.

    Asi třikrát se mi stalo, že jsem kamínek do prstýnku vůbec nenašla, tím pádem mi tam dali kamínek jiného rozměru a tvaru.

    Chtěla bych se zeptat, jestli mám nárok na vrácení peněz nebo alespoň na výměnu zboží za jiný prstýnek.

    Moc děkuji za odpověď.

    S přáním hezkého dne Petra Š.

  • #48416 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, udělala jste chybu, za opravu jste mu neměla platit vůbec nic, to je Vaše zbytečná ztráta. Pokud se jedna a ta samí vada vyskytne 3x pak je možné odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení peněz. Pokud na to nepřistoupí, pak musíte podat žalobu. A k tomu ještě podejte stížnost na Českou obchodní inspekci.

  • #48417 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, projděte si odpovědi níže, možnost odstoupení od smlouvy při objevení stejné vady již byla řešena.

  • #48418 Reply

    Marek Foit

    V dubnu 2008 jsem si zakoupil tv a zhruba po měsíci jsem zjistil vady v reprodukci obrazu. Šel jsem k prodejsi a dojednal výměnu za stejný typ dalšího nového televizoru. Avšak problém se trvale objevuje ten sám i u tohoto televizoru. Šel jsem do autorizovaného servisu, kde jsem se radil s technikem jak je to možné a co s tím. Sdělil mi že mám možnost tv zanést do servisu na zjištění závady a následném odstranění anebo konstatování že je to charakter výrobku ( což nechci riskovat tv 95cm cca 55kg a jsem na ní sám). Zmíníl se však i o předpisu, který údajně říká že výrobek zakoupený do 3 měsíců lze vrátit zpět prodejci z důvodu nespokojenosti s tímto výrobkem. Což jsem značně. TV za 25000kč a při jakémkoliv pohybu se v obraze za obrysy čehokoliv objevuje žlutozelený závoj. Chci se zeptat jestli mám jako spotřebytel nárok do tří měsíců od koupi požadovat na základě nespokojenosti s kvalitou, nebo výrobkem jako takovým požadovat výměnu, nebo vrácení peněz. Děkuji za radu.

  • #48419 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, tak takovou 3-měsíční lhůtu neznám. Platí 6-měsíční lhůta pro tzv. rozpor s kupní smlouvou, kdy zboží nemá obvyklé vlastnosti. Prodávající v této lhůtě může požadovat odstranění rozporu výměnou nebo opravou věci. Pokud to není možné, pak může žádat slevu nebo vrácení peněz. Jinak vedle tohoto rozporu stále platí celková 2-letá záruční lhůta.

  • #48420 Reply

    Lukáš Jílek

    DObrý den,

    mám takovou prosbu. Před rokem a půl jsem si u nejmenované firmy zakoupil notebook jisté značky a na tomto notebooku se mi už teď potřetí za sebou během tich 19-cti měsíců,co jsem ho zakoupil,vyskytla stjná závada,konkrétně prasklý pant na dysplayi. Notebook byl zakoupen na firmu. Chtěl bych se zesptat jestli mám právo na vrácení peněz,když je to třikrát stejná závada a nebo mám jako firma jiné právní podmínky. Pokud prosím víte i v jakém odstavci a paragrafu je to v zákoníku napsane,poraďte prosím i to. Vřele děkuju již předem..

  • #48421 Reply

    zdeněk blažej

    Dobrý den,

    firma A prodá firmě B zboží( v tomto případě obuv) a mimo dodané faktury nemají mezi sebou uzavřenu žádnou obchodní smlouvu písemnou,chtěl bych vědět jak dlouhá je v tomto případě záruka na dodané zboží.a kdy může firma B tuto záruku uplatnit.

  • #48422 Reply

    Mgr. Lucie Jindrová, advokát

    Dobrý den,

    co se týče vztahů mezi obchodníky, zde se použije obchodní zákoník. Z jeho ustanovení však vyplývá, že záruku za jakost zboží si musí smluvní strany sjednat a to písemně (§ 429 obchodního zákoníku). Kupující se však může domáhat odpovědnosti za vady zboží, tj. vady spočívající v množství, jakosti a provedení a prodávající tak odpovídá pouze za vady, které mělo zboží v době převzetí kupujícím.

  • #48423 Reply

    Mgr. Lucie Jindrová, advokát

    Dobrý den,

    zde může být problém v tom, že jste notebook koupil jako podnikatel a tudíž se na Vás vztahuje obchodní zákoník. Z toho důvodu tak můžete uplatňovat práva ze záruky za jakost zboží pouze v případě a po dobu, kterou stanovil prodávající. Zkusit to ale můžete, tím nic nezkazíte.

  • #48424 Reply

    Michaela Jaskulová

    Dobrý den,před 2 měsící jsem prodala auto do autobazaru,samozřejmě si ho prohlédli a projeli se v něm a zjistili několik závad,mimo jiné,že teče olej a podle toho mi byla vyplacena suma za vozidlo.Dnes mi přišel dopis od advokátky,v němž autobazar požaduje 20 000kč na opravu poškozené hlavy,nebo´t se v chladící směsi nachází olej.Mají na to nárok,když ve smlouvě není nic o skrytých vadách a navíc si to auto technik prohlížel?Děkuji za odpově´d.Můj e-mail misajasna@seznam.cz

  • #48425 Reply

    Michaela Jaskulová

    Dobrý den,asi před 2 měsící jsem prodala auto do bazaru.Technik auto prohlédl,projel se v něm a zhledem k nalezení vad mi vyplatil určitou sumu.Dnes mi přišel dopis od jejich zastupující advokátky,v němž po mě bazar požaduje 20000kč na opravu poškozené hlavy,s tím,že se olej nacházel v chladicí směsi.Technik si při kontrole vozidla všiml,že olej teče.Prosím o radu,jak postupovat dále.Děkuji Jaskulová

  • #48426 Reply

    Helena Šiklová

    Dobrý den, před 3 měsíci jsem si koupila auto z bazaru a zjistila jsem, že má skrytou vadu. V bazaru vadu uznali a nabídli mi opravu, ale že zaplatí jen práci a já součástku. Je tento postup normální? Také se obávám, že to dají do nějakého levného autoservisu. Mohu po nich požadovat opravu v autorizovaném servisu?

    Děkuji za odpověď.

  • #48427 Reply

    Miroslava Fedurcová

    Dobrý den,

    mám dotaz ohledně reklamace zboží.

    Zakoupila jsem si MP3/MP4 přehravač a po třech týdnech se porouchal – nešel zapnout. Dala jsem to na reklamaci a po 2 týdnech mi přišel nový přístroj. Problém je ale v tom, že je na něm vidět, že byl používán, dokonce v něm zůstala data po předchozím majiteli. Je možné dostat za nové zboží už používáné?

    Za odpověď ďekuji.

  • #48428 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, to, kam auto mají dát, jim diktovat nemůžete. Ale vadu uznali, takže ji musí odstranit kompletně, to jste s náklady za práci i součástky, ty po Vás zaplatit chtít nemohou.

  • #48429 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, je snad až zbytečné Vám odpovídat, že to možné není, to je naprosto samozřejmé, že nové zboží musí být nahrazeno zase jen novým výrobkem, takže tento jejich postup reklamujte, můžete také podat podnět na ČOI.

  • #48430 Reply

    Petra Honková

    Před čtyřmi měsíci jsem zakoupila v prodejně Reno synovi sportovní obuv.Po třech měsících na obou botách praskla podešev a na pravé botě praskl svršek-tudíž obuv je nenositelná.Boty jsem byla proto reklamovat.Boty odeslali an posouzení a poté mi poslali vyjádření-cituji-Po pečlivém posouzení,musíme Vaši uplatňovanou reklamaci zamítnout.Životnost obuvy není shodná se záruční lhůtou,ale závisí na frekvenci a způsobu používání,ošetřování a celkového zacházení se zakoupenou obuví.Občanský zákoník,paragraf 619 jasně říká,že vzhledové ani funkční změny v důsledku opotřebení nemohou být pokladeny za vadu.To znamená,že pokud si zákazník obuv opotřebuje(sportuje),nemůže ji reklamovat-konec citace.Můj syn nesportuje,nosil boty běžně na ven.Myslím si, že pokud praskne podešev po třech měsících nošení,není chyna v zacházení, ale kvalitě.Obracím se proto na Vás s prosbou pomoci, jak mám eventuelně postupovat.Jsem z Brna venkova.Děkuji.

  • #48431 Reply

    Josef Fiedler

    Dobrý den, před cca rokem jsem zakoupil LCD televizor ke kterému jsme zdarma dostali satelní komplet i s kartou. dnes se nám rozbila satelitní skříňka a kartu to nechce přežíst. domáhali jsme se opravy na záruku u firmy kde jsme televizor se satelitem pořídili.¨

    Firma nám, ale řekla, že satelit jsme dostali k televizi zdarma tak nemáme právo na záruku k satelitu pouze jen k televizi.

    Je toto možné či nás jen chtějí obalamutit

    děkuji za odpověď Fiedler

  • #48432 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, k tomuto dotazu jste si měla projít odpovědi na podobné téma, je to tu řešeno mnohokrát.

    Pokud prodávající reklamaci neuzná, jděte ke znalci. Ten zjistí, jestli jde o vadu, za kterou prodávající ručí. Pokud ano, pak můžete znovu žádat vyřízení reklamace a při neúspěchu se obrátit na soud, popř. jít do spotřebitelského rozhodčího řízení. Boty by rozhodně při běžném nošení měly vydržet déle než pouhé 3 měsíce, ať si tvrdí, co chtějí.

  • #48433 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, záruka skutečně běží jen na věc, kterou Vám prodali. Občanský zákoník upravuje odpovědnost za vady jen u věcí PRODANÝCH (!), ne u těch, které jste k věci dostali zdarma. Takže Vás nebalamutí, odpovědnost za vady satelitní soupravy skutečně nemají a reklamovat ho nemůžete (resp. můžete, ale nebude to účinné).

  • #48434 Reply

    Dominik Hašek

    Dobrý den, koupil jsem si PC sestavu v jednom nejmenovaném internetovém obchodě a na záručním listu mám napsáno pouze název této sestavi. Tak jsem se chtěl zeptat, jestli se dá reklamovat pouze jedna část (komponenta) a nebo kuli tomu musí jít na reklamaci celé PC. Protože na PC pracuji a nevím jak bych se bez něj obešel.Nevím totiž co by si na mě vymysleli. Děkuji

  • #48435 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, pokud je možné danou součástku od věci oddělit, pak by její reklamaci měl prodávající přijmout a vyřídit, pokud ovšem nebude tvrdit, že došlo k jejímu porušení "neodborným" zásahem do sestavy. Z toho důvodu by bylo jistější odnést jim PC celé, ale na nějakou dobu ho prostě nebudete mít k dispozici. A ještě se Vám vyplatí zazálohovat si všechna důležitá data nebo o tuto zálohu výslovně požádat prodávajícího. U elektroniky totiž často dochází k tomu, že prodávající sice zajistí opravu, ale výrobek vrátí "čistý", tedy s vymazaným HD nebo jinými paměťovými médii. Je jasné, že pro spoustu uživatelů to představuje velkou ztrátu a komplikace.

  • #48436 Reply

    Jan Abba

    Dobrý den,

    Před týdnem jsem zakoupil nové zimní boty.Boty jsem v obchodě odzkoušel. Dnes jsem chtěl tyto boty použít a po projití doma jsem zjistil ,že tyto boty nemají vyřešenou klenbu paty tak ,aby nedocházelo k velkému pohybu paty.Nejsem odborník na boty a tak jsem nevěděl,že se sem dovážejí boty bez paty za 1300 Kč.

    Existuje možnost tento problém vyřešit- údajně je to dovoz z Itálie?

  • #48437 Reply

    Andrea Zahradníčková

    Dobrý den.

    V prodejně Datart jsem si zakoupil mobilní telefon značky Motorola. Po rozbaleni jsem doma zjistil, že výrobek neobsahuje český návod. Je tam k dispozici jen příručka pro uživatele. Snažil jsem se najít český návod na internetu,ale nepodařilo se mi to. Na internetu byl jen návod v angličtině a v němčině. Obrátil jsem se tedy na prodejnu Datart, kde jsem výrobek zakoupil. Bylo mi zde řečeno, že pro mne nemůžou nic udělat. Zboží je u nich možné vrátit nepoškozené a v původním obalu do 10 dnů.Já jsem se s touto snížností obrátil na firmu po 1 měsíci, poněvadž jsem výrobek 14 dnů používal a snažil jsem si nastavit telefon podle svých představ, došlo u výrobku k setření barvy na hranách. Prodejce mi sdělil, že český návod se k tomuto výrobku nedodává. Že se dodává jen příručka, která neobsahuje žádné technické data a parametry. Nakonec mi jeden pan prodavač sdělil, že mám telefon za pár šupů, tak co bych chtěl. Mám šanci na vrácení peněz? S pozdravem Jan Zahradníček

  • #48438 Reply

    Mgr. Lucie Jindrová, advokát

    Dobrý den,

    některé obchody umožňují vrácení zboží do určité lhůty bez uvedení důvodu – zkuste to. Jinak ale byste musel prokázat existenci vady – a to, co popisujete se mi jeví pouze jako konkrétní vlastnost daného výrobku, nikoli vada. Na to by Vám odpověděl odborník.

  • #48439 Reply

    Ivan Házl

    Omlouvám se, ale musím reagovat. V otázce nebyla vyjádřena specifikace závady -hardware, software-, pokud je to hardware, nemám připomínek, ale pokud je to software, tak v okamžiku převzetí zákazníkem z opravy nemohu přeci dále ručit za chyby software viry, chyby obsluhy atd. U PC je to vdnešní dobe internetu 90% všech oprav

  • #48440 Reply

    Ivan Házl

    Dobrý den, prosím o názor, jedna slečna si v našem obchodě zakoupila web kameru. Kameru nechtěla u nás naistalovat s tím, že to umí sama. Seznámili jsme ji tedy s instalací a kameru si odnesla. Po dvou dnech přišla s kamerou a že prý byla rozbalená a při instalci jme ji tedy díky tomu poškodili notebook a požaduje náhradu škody. V rámci dobrých vztahů jsme kameru přezkoušeli a je naprosto vpořádku. Nabídli jsme přesto opravu notebooku zdarma a kameru jsme vyměnili za jiný typ, ale slečna přišla až po pěti dnech s tím, že naše kamera jí zničila všechna data. Při kontrole notebooku – po sedmi dnech jsme zjistili, že je poškozený pevný disk. Přesto ze slečnou není možné se nijak domluvit. My jsme tu kameru přeci neinstalovali a nemůžeme tedy ručit za něco u čeho jme nebyli. Děkuji za odpověď, Ivan Házl

  • #48441 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, dodat český návod, popř. přeložené informace od výrobce, je povinností prodávajícího. Pokud to neučinil, jedná se o rozpor s kupní smlouvou a prodávající je povinen nedostatek odstranit. Pokud to neučiní, lze zvážit odstoupení od smlouvy. To, jaká je ceny zboží, není nijak rozhodující, prodavač Vám tedy tvrdí nesmysly. Nedohodnete-li se však na řešení, budete muset věc řešit soudně.

  • #48442 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, jestliže tvrdí, že jste ji poškodili, musí to prokázat. Je-li přesvědčená o své pravdě, ať podá žalobu a svá tvrzení doloží. K celé věci bude nutné ustanovit znalce, který bude muset posoudit, o jakou vadu jde. Z toho by pak mělo vyplynout, jestli je na Vaší straně nějaká odpovědnost.

    Podle toho, co píšete, jde však nejspíš o chybu na její straně a patrně jen zkouší, jestli by se nedomohla opravy notebooku (který mohl být poškozený již před nákupem kamery) zadarmo. Jestli nakonec žádnou žalobu nepodá, může to svědčit o tom, že šlo skutečně jen o trik.

  • #48443 Reply

    Ivan Házl

    Dobrý den, velice děkuji za odpověď, je to i náš názor. Do dneška nepřišla, ale čekáme ČOI a živnostenskou kontrolu. Děkuji, Ivan Házl

  • #48444 Reply

    Josef Miklánek

    Dobrý den,reklamoval jsem televizi v záruční době,protože jsem měl na ní svislý pruh od shora dolů,reklamace mi byla vrácena s odůvodněním,že uvedený jev vznikl dlouhodobým používáním formátu 4:3-záruka se nevztahuje,což není pravda,protože televizi používáme zásadně v rozlišení 16:9,jak mám postupovat,když s odůvodněním nesouhlasím,děkuji

  • #48445 Reply

    Radoslava Eschmann

    Dobrý den,

    při zařizování nové koupelny jsme s prodejcem dohodli sprchový kout se šoupacími dveřmi. Při dodání jsme ale zjistili, že dveře jsou otevírací. Viník se našel (zaměstnanec uvedl chybný kód), ale k reklamaci nedošlo, poněvadž jsme tuto objednávku podepsali s tím kódem. Co se skrývá pod kódem, jsme samozřejmě nevěděli. Byl nám nabídnut sprchový kout z prodejny, který měl být údajně ten, co jsme požadovali. Při užívání jsme ale zjistili, že nemá úpravu skla, kterou jsme rovněž požadovali a je uvedená i v objednávce. Nyní nám chtějí dát sprchový kout s otevíracími dveřmi, který ještě leží na skladě a požadují částečnou úhradu nynějšího sprchového koutu, protože jsme ho opotřebovali. Nezdá se mi tento postup správný. Můžeme sprchový kout reklamovat? Nebo můžeme od smlouvy odstoupit? Počítá se lhůta 6 měsíců od podpisu smlouvy nebo montáže? Děkujeme!

  • #48446 Reply

    Radoslava Eschmann

    Dobrý den, ráda bych ještě svůj dotaz obohatila o výsledek z dnešního jednání. Prodejce přiznal, že nás na chybějící úpravu skla neupozornil, přiznal, že pochybil jeho zaměstnanec, ale nehodlá za tuto chybu nést odpovědnost. S výměnou jsme souhlasili, což mu musí dosvědčit všichni zaměstnanci a tím to pro něj končí. Pokud chceme sprchový kout z objednávky s povrchovou úpravou skla(který jsme původně ani nechtěli, protože má dveře otevírací), musíme zaplatit 10tis. za použitý sprchový kout. Apeluje na to, že poprvé jsme neměli nárok na reklamaci, protože jsme podepsali objednávku s tím špatným kódem a tudíž souhlasili, a vlastně on nám vyšel vstříc a nabídl výměnu. Jsme bezradní a postupně ztrácíme naději na uspokojivý konec.. Děkujeme za odpověď.

  • #48447 Reply

    Ivan Roháč

    Dobrý den v květnu 2006 jsem zakoupil notebook, zhruba po roce provozu se projevila závada která byla vyřešená reklamací a výmněnou základní desky, zhruba po necelém roce se objevila stejná závada a opět byla vyřešená výmněnou základní desky teď po asi 7 měsících se opět projevila stejná závada a v servisu mi řekli, že je to nejspíš zase vadná základní deska. V servisu kde doposud dělaly popsané opravy mi řekli že na výmněnu zakladní desky mám pouze půl roku záruku a tudíž na výměnu základní desky nemám nárok. Já se ale domnívám, že na vymněněnou základní desku mám 2 roky záruku bylo to přeci nové zboží na které se vztahuje dvouletá záruka. Předem děkuji za odpověď

  • #48448 Reply

    Šimon Janovský

    Dobrý den. Před dvěma týdny jsme zakoupili nový LCD televizor.Dle vyjádření prodejce a popisky výrobku měl mít digitální tuner, kvůli kterému jsme TV kupovali.Doma jsme však zjistili že uvedenou funkci postrádá a prodejce se nám omluvil s tím, že to je jejich chyba. Máme při reklamaci nárok na výrobek stejných parametrů avšak s deklarovaným tunerem? Bez doplatku, či se slevou, nebo si prostě musíme zaplatit běžnou cenu když nás prodejce uvedl v omyl? Předem děkuji za odpoveď a jsem s pozdravem.

  • #48449 Reply

    Jekaterina Lučkaničová

    Dobrý den!ProsimO Radu.Pred 3mesiacmi som si kupila notebook Toshiba,uz myslim ze od zaciatku nefungoval jeden usb.port,ale chcela som to reklamovat az neskor, lebo som potrebovala mat notebook k dispozicii. Pred mesiacom mi z nicoho nic prestal pracovat aj druhy usb-port. a po restarte pocitaca som ho uz nevedela spustit.Tak som po rozhovore s firmou kde som notebook kupila objednala samostatne odvoz a servis Toshiby v Brne(aby to bolo rychlejsie). Prisli si ponho a o niekolko dni mi poslali "ponuku", v ktorej bolo uvedene,ze usb porty su mechanicky poskodene(pritom vyzerali uplne normalne, ked som ich kontrolovala)a skrat zapricinil ze zoskratoval usb řadič.Na mechanicke poskodenie vlastnym zapričinenim sa zaruka nevztahuje. Ponukaju mi ze mi ho opravia za cca 13000KČ,pričom cely notebook stal necelych 18000KČ.Zda sa mi to dost nelogicke,ze mi posielaju taketo vyjarenie a hlavne ak viem ze som usb porty nemohla nijako poskodit pouzivanim flashiek,tak neviem,na koho sa obratit.Dakujem

  • #48450 Reply

    david palán

    Dobrý den,

    koupil jsem osobní automobil jako soukromá osoba. Automobil byl financován přes leasingovou společnost.

    První den po ujetí cca 40 km se na autě projevila závada – přestal ukazovat tachometr rychlost jízdy.

    Zajímalo by mě jaké jsou mé práva na výměnu auta za nové (v toto jsem ztratil veškerou důvěru). Podle různých diskuzí článků si nejsem jistý zda se na reklamaci vztahuje obchodní nebo občanský zákoník.

  • #48451 Reply

    MArcela Křenková

    po zakoupení mobilního telefonu se po 3 dnech objevila závada, telefon byl reklamován¨a opraven, ale v den vyzvednutí se objevila stejná závada. Mám nárok na okamžité vrácení peněz, nebo opět musím tel reklamovat a čekat 30dnů na opravu?

  • #48452 Reply

    kamil chmelař

    po zakoupení dvd přehravače se po 3 měsících objevila závada, přehravač byl reklamován¨a opraven, ale po 2 měsícich se stala stejná závada. Mám nárok na okamžité vrácení peněz, nebo opět musím tel reklamovat a čekat 30dnů na opravu?

  • #48453 Reply

    Tomas Aniol

    dobry den po zakoupení mobilu v zastavarně jsem ho sel dvakrát reklamovart po 2 mesícich mi vymenili přístroj ale má opět závadu na klávesnici nejde tlačítko 7 až po nelidském zatlačení šel sem zpátky aby mi vrátily peníze ale prodavač tvrdil že to jde normálně prosím poradte.dekuji za odpověd

  • #48454 Reply

    jaroslava dvořáková

    Reklamovala jsem notebook (ma odchliple rohy,nefunguje mu tac ped, a blbnou repraky) koupila jsem ho v prosinci jako novy za nemalou castku. Dala jsem ho opravit a rekli ze sem to udelala sama a ze za opravu musim zaplatit :(( .. rekla sem ze ne at mi ho poslou zpet. Poslali mi ho ale naskakuje tam jiny system(misto windows vista tam jsou xp) a baterku kterou sem tak setrila mi vratili a vybije se okamzite..Takže nejen že je tam vse rozbite jako predtim jeste pribyli veci navic :(( nevim co mam delat poradte mi moc prosiiim :((

  • #48455 Reply

    Jiří Horký

    Před 4 měsíci jsem si zakoupil 3 roky jetou škodu octavia kombi v autorizovaném servisu škody, který současně provozuje prodej ojetých vozů. Vyskytla se závada na jednotce ABS, jejíž oprava je vyčíslena na cca 20.000,-Kč. Chci se zeptat, jestli mám nárok na využití záruční doby půl roku od data prodeje a opravu má hradit prodejce nebo musím opravu hradit ze svého! Děkuji!

  • #48456 Reply

    Lenka B.

    Dobrý den, nevím si rady s reklamací stříbrného náramku zakoupeného v 12/2009. Poprvé jsem reklamovala již v lednu 2010, přičemž reklamace trvala 43 dní, já jsem vydržela čekat a byla jsem s opravou spokojena, přičemž mi zatavili z vnější strany dírky, aby se již nevysunula tyčinka spojující jednotlivé dílky náramku. Nadšená jsem byla jen 3 dny a náramek se rozpadl znovu. Tudíž jsem šla opět reklamovat a tentokrát byla oprava rychle vyřízena, ale bohužel náramek již nevypadá jako nový, jsou rozdílné mezery mezi dílky a je vidět i otisk kleští. A navíc mi bylo sděleno, že další reklamace nebude uznána-reklamovala jsem během 3 měsíců již 2x. Podle mne si toto nemůže prodejce dovolit, ale tvrdí mi, že zboží není jejich, a výrobce odmítá opravu z důvodu mechanického poškození. Opravoval mi to tedy prodejce a případnou další opravu už nechce dělat na své náklady. Zničila jsem ho prý při opírání ruky při psaní. Nevím jak dál toto řešit… Prosím poradíte mi? Předem moc děkuji. Lenka B.

  • #48457 Reply

    Radek Klein

    Dobrý den,chtěl bych se na Vás obrátit s prosbou a to,že jsem v Dubnu 2010 zakoupil u nejme. firmy vrtačku zn. BOSCH v hodnotě cca 5000,-Kč a právě,kdy jsem při práci s ní nabyl dojmu, že jsou při vrtání menší otáčky.Před dvěma dny jsem tuto vrtačku odnesl na provozovnu,kde jsem ji zakoupil,abych zjistil jestli je vše v pořádku.Personal nebyl nijak ochotný a na dotaz zda by se mi na to mohl podívat jejich zaměstnanec spec. na servis nářadí.Ti mi po shlédnutí odvětili,že nemají daný přístroj na změření daných otáček a spíše se mě snažili přesvědčit o tom,že vrtačka je v pořádku.Posléze jsem požadoval,aby přinesli stejnou vrtačku a porovnali tyto otáčky kde bylo poznat,že otáčky jsou o něco vyšší než na mé vrtačce,ale i přesto mě stále ujišťovali,že vše OK.Trval,jsem na tom ať vrtačku pošlou na kontrolu do autorizovaného servisu,kdy mi bylo při tom sděleno, že pokud nezjistí závadu budou mi hradit cestovné spolu s provedeným servisem.Mají na to nárok i když je aparát v záruce.DěkujiKLEIN

  • #48458 Reply

    Karamelka

    Dobrý den,před rokem jsem zakoupila mobilní telefon a v listopadu 2010 přestal přijímat sms.Tudíž jsem zavezla telefon do prodejny k reklamaci v záruční době.Slíbili,že až bude reklamace hotova,ozvou se.Nikdo se ale neozval,tak jsem zkusila zavolat.Řekli mi,že sice sms již opraveny byly,ale že zjistili,že nejde tlačítko zvuku.Tudíž opět zaslali telefon zpět do servisu a že budou urgovat rychlou opravu.Samozřejmně.že slíbili že se ozvou do týdne.Nic.Takže se chci zeptat do opravy byl dán telefon dne 10.11.2010 -lhůta 30-ti dní na reklamaci uběhla,mohou prodloužit max.na 60 dní,a proto chci vědět,co mohu požadovat po uplynutí této 60 ti denní lhůty v případě,že se neozvou?Mohu žádat peníze zpět,nebo nový telefon?Myslím,že slušnost je zákazníka informovat a ne čekat až on sám se ozve,a to jsem tam volala vícekrát s tím že jeden nevěděl nic a druhý se omlouval,že toho mají hodně.

    Tímto děkuji za odpověď a pomoc

  • #48459 Reply

    Kamila Malá

    Dobrý den,

    zajímalo by mne, zda máte zkušenost s neoprávněnou reklamací ze strany zákazníka. Např. s produktem vyrobeným na zakázku, který nelze prodat jinému klientovi. Jak lze v takovém případě postupovat?

  • #48460 Reply

    David Skracek

    Dobrý den,

    reklamoval jsem nabiječku,ale po 2 dnech me zavolali z prodejny,ze se mam za nima stavit. Rekli mne ze si mam zavolat na cislo,kde me to vyreklamuji. Chci vedet jestli to neni protipravni,kupoval jsem ji u nich. dekuji za odpoved.

  • #48461 Reply

    Adam

    Dobrý den,

    v záruce jsem nechal opravit hodinky s vylomeným úchytem pásku. Oprava byla uskutečněna výměnou celého krytu – zajímalo by mě jestli se touto výměnou "restartovala" záruční doba na kryt, který se samozřejmě vylomil znovu – tentokrát už po původní záruční době.

    Děkuji ,

    Spozdravem A.Vaňkát

  • #48462 Reply

    Jenda

    Dobrý den,

    měl bych prosbičku. Reklamoval jsem kávovar na presso (bohužel kávovar nemá dostatečný výkon, tedy nedělá preso ale víceméně překapávanou kávu, kávovar jde naplnit buď na 2 šálky – ty zvládne, při 4 šálkách voda vůbec neproteče vlivem slabého tlaku).

    Reklamace byla vyhodnocena jako neoprávněná, dle servisu je tedy vše v naprostém pořádku.

    Poraďte prosím jak mám postupovat.

    Děkuji

    Honza

  • #48463 Reply

    Barbora Svatošová

    Dobry den,

    Stala se mi takova vec, pred rokem a pul jsem zakoupila u jedne firmy MT, jiz jednou jsem ho mela v reklamaci kvuli ztratovosti signalu a nefunkcnimu reproduktoru, nutno podotknout, ze uz v te dobe jsem mela lehce napraskly diplej (na funkci MT nemelo absolutne vliv) a reklamaci mi uznali a MT tenkrat opravili. Nyni se mi MT v noci proste vybitim vypnul ale uz proste nesel druhy den nastartovat, ani na nabijecce a ani s jinou baterii, ktera byla nabita. Tak jsem sla telefon do te same prodejny reklamovat a MT mi vratili s tim, ze reklamaci prave kvuli displeji neuznavaji i kdyz mi ji drive uznali. MT do te doby fungoval i s napradklym sklem bezproblemove. Co mohu, prosim, v teto situaci delat? Jit reklamovat primo vyrobci?

    Dekuji za odpoved. Svatosova

  • #48464 Reply

    IJ

    Dobrý den, jestli chcete svou zkušenost dát vědět více lidem pro výstrahu, napište na rozbito.cz, zabere to minutu nebo dvě. IJ

Odpověď na téma: Reklamace zboží
Informace o uživateli: