Střet zájmů

Zvolené téma obsahuje celkem 3 odpovědi. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  Mgr. Oldřich Topka a poslední změna je stará 8 let, 9 měsíců.

• Autor

Zdeněk Veselý

Jsem učitelem na střední škole a současně provádím školení pro řidiče na této škole.Na každé školení mi zaměstnavatel udělá smlouvu s počtem odučených hodin a uvede částku za toto školení. Protože chci vykonávat tuto lektorskou činnost i pro jiné subjekty – Autoškola obávám se střetu zájmů. Je tomu tak? Co je nutné udělat aby má práce lektora mimo zaměstnání v mém volném čase byla v souladu se zákonem.

• #56069 Reply

Mgr. Lucie Jindrová, advokát

Dobrý den,

v tomto případě nejde o střet zájmů v pravém slova smyslu – to se používá v jiných situacích. Nicméně, musíte mít k této činnosti souhlas Vašeho zaměstnavatele – oné SŠ.

• #56070 Reply

Aleš Krčil

Dobrý den, jsem zaměstnancem a starám se v zaměstnání o počítače, počítačové sítě a také www stránky. Zároveň mám z dřívější doby aktivní ŽL na softwarové služby. Nyní mám pro jedno oddělení z mého zaměstnání vytvořit www stránky, ale potřebují to na fakturu (tedy ŽL). Na stránkách bych pracoval doma ve svém volném čase, ale nevím zda nejde o střet zájmů. Případně, pokud ano, dá se toto nějak řešit ? Předem děkuji.

• #56071 Reply

Mgr. Oldřich Topka

Dobrý den, podle §304/1 ZP platí, že "zaměstnanci mohou vedle svého zaměstnání vykonávaného v pracovněprávním vztahu vykonávat výdělečnou činnost, která je shodná s předmětem činnosti zaměstnavatele, u něhož jsou zaměstnáni, jen s jeho předchozím písemným souhlasem.". Jestliže se činnost zaměstnavatele nekryje s náplní činností, které byste konal mimo PP, můžete je bez potíží vykonávat i bez jeho souhlasu. Pokud se činnosti shodují, měl by Vám zaměstnavatel udělit písemný souhlas. S ním pak není problém, abyste vedle PP vykonával i práce na ŽL (nebo pro jiného zaměstnavatele).

Odpověď na téma: Střet zájmů
Informace o uživateli: