Vracení zakoupeneého zbozi

Forum Fóra Obchodní právo Různé Vracení zakoupeneého zbozi

Zvolené téma neobsahuje zatím 3žádnou odpověď. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  Tomáš Stromeček a poslední změna je stará 6 let, 12 měsíců.

  • Autor
    Příspěvky
  • #36275 Reply

    Zitova

    Ma zakaznik ze zakona pravo pozadovat vratit penize z azakoupene zbozi?

  • #36277 Reply

    Renáta Moravčíková

    Prosím o informaci, jestli má zákazník právo vrátit zakoupené zboží, které neodpovídá ceně. Konkrétně se jedná o fotoaparát Olympus FE 280, který jsme zakoupili v prodejně, kde u výrobku neměli uvedenou cenu. Platili jsme platební kartou a zjistili jsme, že cena výrobku je o 2,000,– vyšší než cena běžná v různých obchodních řetězcích. Velice nás to rozhořčilo, jak se prodejci chovají k zákazníkům.

    Máme právo na reklamaci?? Prosím o odpověď. Děkuji

    Renáta Moravčíková

  • #36278 Reply

    Andrea Dlouhá

    Dobrý den,

    před devíti měsíci jsem prodávala štěňata jorkšírského teriéra bez PP. Majitelka jednoho ze štěňat si u mě stěžuje,že jim pejsek hodně přerostl(váží 2x více jak má fenka),že nevypadá jako jorkšír a že chce vrátit finanční částku,kterou za štěně zaplatili. když jsem na toto nepřistoupila,začala mi vyhrožovat soudním řízením. S paní mám pouze ústní dohodu a právo na svou reklamaci začala uplatňovat po devíti měsících od předání štěněte.Chci se zeptat,zda má nějakou šanci u soudu uspět.Děkuji,Dlouhá

  • #36279 Reply

    Mgr. Lucie Jindrová, advokát

    Dobrý den,

    ano má, ale pouze v případě, že věc má neodstranitelné vady.

  • #36280 Reply

    Mgr. Lucie Jindrová, advokát

    Dobrý den,

    je pravdou, že obchodník musí mít zboží označené cenovkou. Pokud to tak není, porušuje zákon, nicméně to nemá vliv na Váš vzájemný vztah s ním. Předpokládám, že pokud si jdete koupit zboží, o kterém dopředu neznáte výši ceny, že se na tuto informaci před koupí samotnou zeptáte. Výši ceny však minimálně vidíte při prodeji jako takovém. To, že jste se rozhodli koupit předmětný fotoaparát za cenu vyšší, než nabízejí jiní prodejci, je ale čistě Vaše chyba a Váš problém. Tyto informace jste si přece mohli zjistit (a obvykle se to tak dělá) před samotnou koupí. Navíc, skutečnost, že prodejci prodávají zboží za odlišné ceny je čistě věcí konkurečního boje mezi nimi.

    Nechápu tedy, co a hlavně proč byste chtěla zboží reklamovat; z Vámi uvedených důvodů je to nesmyslné.

  • #36281 Reply

    Mgr. Lucie Jindrová, advokát

    Dobrý den,

    kupující by musela vady zvířete vytknout nejpozději do 6 týdnů po jeho převzetí a to písemně. Bylo na ní, aby např. navštívila nějakého odborníka s dotazem, jestli jde opravdu o jí požadovanou rasu.

  • #36282 Reply

    olga Primakova

    Dobry den,mam dotaz na konkretni pripad. 4.9.2007 jsem podepsala zálohovou smlouvu na koupi 4 steňak yorksiru.Byla jsem ty štenana prohlídlout.Majitelka mi řekla, že štěnata budou k odběru v říjnu. V říjnu mi řekla, že stenata nemuze prodat, protoze maji chřipku a že mam počkat do listopada. V listopadu jsem se od ni dozvidam, ze stenata zadnou chripku nemeli a ze je prodala za lepsi cenu. /mam to od ni v mailu/ Slibila mi stenata z dalsiho vrhu a stanovila datum 15.12.07 V ten den mi nezvedala telefon a az 16.12 po dlouhe diskusi prostrednictvim sms zprav mi rekla ze ji obtezuji a ze 10.1.08 mi ty stenata předa. Chtela jsem po ni vraceni zalohy ve vysi 18 000 kč, ale ona to odmitla.Mam od ni telefonicky záznam, ze 10.1.08 preda stenata. Ve smlouve nestoji datum předani stenat, jen veta, ze stenata budou predana podle posouzeni veterinare a jejiho zdravotniho stavu. Chci ze zeptat jestli i dnes nepreda stenata mam narok na vraceni zalohy, protoze domnivam se, ze stenata nikdy neuvidim? Dekuji za odpoved.

  • #36283 Reply

    Mgr. Lucie Jindrová, advokát

    Dobrý den,

    na vrácení zálohy samozřejmě právo máte. Pokud Vám štěnata ani nepředá ani nevrátí peníze, podejte soudu žalobu na vydání bezdůvodného obohacení. Ačkoli ve smlouvě není uveden datum předání, předpokládám, že se tato smlouva vztahuje na konkrétní štěňata, tedy i na jejich pohlaví apod. Při soudním jednání by se pak snadno prokázalo, že je již nevlastní a nemá tedy co nabídnout. Navíc, i Vámi zmíněný e-mail můžete v soudním řízení navrhnout jako důkaz.

  • #36284 Reply

    Lenka Radechovská

    Dobrý den, dne 1.3. jsem si koupila štěně, po šesti dnech štěně onemocnělo, od té doby bylo v péči zvěrolékaře, situace se nelepšila, a tak jsem dala štěně na veterinární kliniku do permanentní péče. Jeho zdravotní stav se stále nelepšil, ba naopak došlo k radikálnímu zhoršení, a tak jsem ho nechala 10.3. uspat. Prodávájí se nyní brání mé reklamaci tím, že nedisponuji pitevní zprávou. Ve smlouvě má výslovně uvedeno, že při úhynu zvířete je nutné doložit pitevní zprávu. Je doložení pitevní zprávy bezpodmínečně nutné, pokud je ve zprávě z veterinární kliniky napsáno, že na základě rady veterináře došlo k eutanasii? Navíc jsem prodávajícího den před dnem úmrtí štěněte informovala o jeho špatném zdravotním stavu způsobeném infekční nemocí. Není prodávající povinnen štěně v tomto případě okamžitě převzít zpátky? Děkuji za odpověď.

  • #36285 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, pes je v českém právním řádu věcí. A vztahují se na něj stejná ustanovení o koupi věci a odpovědnosti za vady podle občanského zákoníku. Prodávající je odpovědný za to, že zvíře nemělo vlastnosti, které jste od něj očekávala. Na druhé straně je otázka, jak dalece byl pes infikován již v době prodeje. Jestliže by totiž onemocněl až po koupi, muselo by se prokázat, že trpěl např. vrozenou vadou. Pitevní zpráva není podmínkou uplatnění reklamace. Když se nedohodnete, bude muset rozhodnout soud.

  • #36286 Reply

    Veronika Zetíková

    Dobrý den, přes internet mobilarena.cz jsem si zakoupila mobilní telefon. Ovšem chyběl český návod a po vložení SIMkarty jsem zjistila že je telefon blokovaný na určitou síť (měl být neblokovaný pro všechny sítě operátorů), navíc krabice byla rozbalená – zkrátka telefon nepůsobil na první pohled důvěryhodným dojmem. volala jsem do podniku s tím že jim druhý den vracím zboží.Můj dotaz zní – jaká je lhůta pro vyplacení finanční částky? A jak to bude s poštovným? Telefon jsem chtěla bezvadný a došel "drek", který jsem nechtěla, takže platit dvojí poštovné cca 200 kč za v podstatě vadný výrobek …

    děkuju za odpověď.

  • #36287 Reply

    Veronika Zetíková

    Dobrý den, zakoupila jsem v kamenném obchodě aluminiovou láhev zn. Laken. Po měsíci jsem ji reklamovala s tím, že když syn pil (tzn. bylo otevřené pítko) protékala voda pod ventilkem, jakmile byla láhev uzavřena, neteklo nic – tekla voda pouze v otevřeném stavu a nakloněná pítkem směrem k zemi. Syn z ní pil párkrát, nechtěl z ní pít, tudíž jsem to zjistila až po té době. Paní v obchodě mě upozornila na to, že pokud nebude reklamace uznána musím jim prý zaplatit poštovné ve výši 50 kč, pokud uznána bude, poštovné neplatím. To se mi nezdá. Jak to tedy je? Navíc v obchodě působili dost arogantním dojdem – nemám chuť tam již něco kupovat (a taky už nebudu). Je nějaká možnost se v případě neuznané reklamace flašky ještě bránit? Odstoupení od smlouvy není již možné že? Domnívám se, že tak kvalitní flaška by měla něco vydržet… a ne po pár pitích protékat….

    děkuju moc za odpověď

  • #36288 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, zboží při koupi na internetu lze vrátit bez udání důvodů do 14 dnů od převzetí. Náklady na poštovné jsou ale za kupujícím, ty jim nikdo neproplatí. Peníze by Vám měly být vráceny do 30 dnů od doručení oznámení o odstoupení.

  • #36289 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, náklady, které jim vzniknout při reklamaci, na Vás chtít nemohou, bez ohledu na výsledek reklamace. To Vám ostatně poradily i v jiných poradnách, které jste tímto dotazem zaměstnala (např. SOS). Postup při neuznané reklamaci již zde byl řešen mnohokrát, takže si prohlédněte diskuze.

  • #36290 Reply

    Lukáš Chlebik

    Dobrý den, objednal jsem si na internetu hodinky a nejsem snimi spokojený (nejedná se však o technické problémy a ani nemají závadu) jsem jen nespokopjený a rád bych je vyměnil za jiné popřípadě bych chtěl vrátit peníze.Krabici jsem otevřel vše je je jak má nic není poškozené, ale jen jsem sundal ochranou fólii ze sklíčka hodinek (asi z nedočkavosti, ale s hodinkama jsem nikde nebyl a měl jsem je jednou na ruce)a tak mě zajíma zdali mám právo i po sundání ochrané folie na výměnu nebo vrácení peněz ? dekuji za odpověd.

    PS:Hodinky mám cca 3 dny.

  • #36291 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, to, že byla odstraněna ochranná fólie Vás nijak nezbavuje nároku na vrácení zboží. To, jestli chcete vrátit peníze anebo se dohodnete na výměně, je na tom, jak si to sjednáte s dodavatelem. Pro úplnost je nutno dodat, že e-shop má právo si naúčtovat náklady, které mu s vrácením zbožím vznikly (poštovné, balné, kontrola, čištění aj.) a mohou si tuto částku strhnout z peněz, které Vám budou vracet.

  • #36292 Reply

    Maruš Malá

    Dobrý den, objednala jsem v kamenném obchodě zboží – dálkově ovládaná vrata. Zboží bylo dodáno a mně firmou namontováno. Poté jsem zjistila, že vrata nejsou elektronicky ovládaná. Toto jsem řešila s prodejcem, nabídl mi prodej ovládacího prvku, který se namontuje dodatečně. Toto jsem odmítla s tím, že toto ovládání mělo být v mnou objednaném výrobku integrované. Prodejce se uvolil zboží vyměnit. Mám právo po něm požadovat úhradu demontáže a následné montáže správného výrobku? Má prodávající povinnost mi zboží vyměnit ? Děkuji za odpověď

  • #36293 Reply

    Zuzana Benková

    Dobrý den, koupila jsem své sestře k narozeninám řetízek z chirurgické oceli v hodnotě 500Kč. Byla jsem domluvená s prodavačkou, že pokud nebude velikost vyhovovat, dostavím se zpět do prodejny k výměně. Sestře byl řetízek krátký, proto jsem se po cca.10 dnech dostavila znovu do obchodu a prodavačka mi odmítla řetízek vyměnit i přesto, že byl nepoužitý a nepoškozený. Říkala, že zboží mění do 2 dnů, ale na to mě předtím jiná prodavačka neupozornila. Má mít obchodník někde uvedeno, zda může zákazník zboží vyměnit a v jaké lhůtě?

  • #36294 Reply

    Mgr. Lucie Jindrová, advokát

    Dobrý den,

    bohužel, možnost zboží vyměnit je jen dobrou vůlí prodejce a pokud Vám tato možnost byla nabídnuta, měla jste si vyžádat písemné potvrzení. Logicky tedy takové upozornění prodejce uveřejnění jen v případě, že to umožňuje. Jinak se ale tohoto nároku budete domáhat těžko – ledaže byste měla svědka. Zkuste však dojít do obchodu v době, kdy tam bude prodavačka, s níž jste se dohodla – třeba bude přístupnější.

  • #36295 Reply

    Mgr. Oldřich Topka

    Dobrý den, pokud došlo k chybě v dodávce na straně prodávajícího, pak by náklady na nápravu měl nést on. Dodávka totiž nebyla ve shodě s kupní smlouvu a je na dodavateli, aby na své náklady vše uvedl do stavu, který odpovídá tomu, co bylo sjednáno.

  • #36296 Reply

    Lenka Konvalinová

    Dobrý den, dostala jsem se do situace kterou neumím sama vyřešit a tak prosím o právní pomoc. Naší fence se 11.3.2008 narodily štěňata s PP. Po prodeji štěňat se do 2měsíců ozvali 2majitelé štěňat že těchto u štěňat se objevila slepota. Veterinární lékař potvrdil genetickou kataraktu – šedý zákal. Nechala jsem proto vyšetřit matku štěňat – výsledek je negativní, otec bohužel je pozitivní, to ale nikdo nevědět. Vrátila jsem těmto majitelům kupní cenu s malou slevou, štěňata si ponechali. Nyní se ozvala další majitelka štěňěte, že i u jejího štěněte veterinární lékař potvrdil genetickou slepotu. Toto štěně bylo prodáno 1.5.2008 nic nenasvědčovalo že by mohlo být nemocné. Vyšetření u štěněte bylo provedeno až 3.11.2008, majitelka požádala písemně o vrácení celé kupní ceny až 26.1.2009. Má nárok reklamovat štěně a žádat o vrácení celé kupní ceny s tím, že si chtějí štěně ponechat? Jak tedy správně postupovat? Může na mě majitelka podat žalobu když nebudu chtít vrátit peníze po půl roce?

  • #36297 Reply

    Kateřina Volfová

    Dobrý den,

    chtěla jsem se zeptat na jeden náš problém, do kterého jsme se s přítelem dostali. Minulý měsíc jsme si koupili auto na splátky. Auto se zdálo v pořádku, ale když jsme dojeli domů, což bylo asi (60 km) tak už se poté auto nepodařilo nastartovat. Odborník nám po nějaké době oznámil, že úplně odešlo čerpadlo. Autobazar jsme kontaktovali, ale ten nám tuto reklamaci nechce vzít. Rádi bychom auto vrátili, ale majitel autobazaru se nám pořád vyhýbá. Ve smlouvě nebyl žádný odstavec, že by se auto nedalo vrátit. Toto je snad dostatečný důvod, abychom auto vrátili. Děkuji moc za odpověď

  • #36298 Reply

    Petr Kačmář

    Dobrý den,koupil jsem si náramek (1600,00),který jsem opakovaně (3x)reklamoval pro jeho špatnou zapínací funkci.Padal z ruky i při mírném pohybu…..V podstatě se mi nejednalo o vrácení peněz,ale o jiný výrobek (byť dražší),ale s jistějším zapínáním.Bohužel mi vždy bylo řečeno,že je vše v pořádku.Můžete mi poradit??

    děkuji

    Petr Kačmář

  • #36299 Reply

    Karel Dlouhý

    Pokud se vada vyskytne opakovaně, máte nárok na vrácení peněz. (A za ty si pak můžete koupit něco jiného).

    Pokud není reklamace uznána, můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci – ta může provést kontrolu, ale nápravu lze zjednat jen žalobou u soudu.

    Podívejte se na webové stránky o reklamacích např.

    http://www.spotrebitele.info/

  • #36300 Reply

    Sabina

    Dobrý den…

    V roce 2008/10 jsem si zakoupila v obchodě notebook… asi po třičtvrtě roce jsem ho reklamovala, přehříval se a vypínal a nakonec nešel zpustit… asi po půl roce to začal dělat znovu..dala jsem ho v únoru podruhé na opravu… (už na to ale nemám nervy a tento rok mi končí záruka a nechci platit opravy za něco co dělá od počátku)… po opravě jsem ho chvíli využívala a dělá to opět… mám už na třetí reklamaci výrobku nárok k vrácení peněz? Velice děkuji za odpověď

  • #36301 Reply

    Milan Zeman

    Ano, pokud pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nelze věc řádně užívat, lze odstoupit od kupní smlouvy. Za opětovné vyskytnutí vady uznala judikatura třetí výskyt stejné vady.

  • #36302 Reply

    Lucie Pavličková

    Dobrý den,

    Moc prosím o radu zakoupila jsem hrnce na splátky paní mi je byla předvvést doma ale manžel nebyl přítomen a nesouhlasí s koupí jelikož jejich cena je veliká a přihodila jse věc že těd ani nemáme na splácení.

    Ale je tu problém že jsem je už vyskoušela a prodejce mi je kvuli tomu nechce vzít spátky ikdyž nechápu snad je nějaké právo na to zboží vyzkoušet a pokud nevyhovuje či nesplnuje požadavky které mi byly řečeny tak zboží můžu vrátit jsem ochotna jim za použití jednu nebo dvě splátky zaplatit.Prosím poradně jaká je možnost vrátit zboží??

    Mnohokrád DĚKUJI ZA ODPOVĚD!!!

  • #36303 Reply

    Vaclav Krasanovsky

    Dobrý večer,

    chtěla jsem Vás poprosit o radu jak máme postupovat když jsme zakoupili v obchodě Klenoty Aurum sadu šperků v hodnotě 25 tis Kč a paní prodavačka se nás zapomněla zeptat, jestli máme kartu Renome, kde je stálá sleva 10-20%, a my jsme jí bohužel také zapomněli uplatnit. Ptali jsme se druhý den, zda-li je možné slevu, vyplatit zpětně, ale byla nám naše žádost zamítnuta z důvodu toho, že jsme platili platební kartou a ne hotovými penězi, tudíž nám nemohou peníze vrátit. Je možné do nějaké doby zboží vrátit bez udání důvodu?

    Děkuji za radu. Krasanovská

  • #36304 Reply

    Milan Zeman

    Při zakoupení věcí v kamenném obchodě nemáte právo na vrácení zboží, pokud se nevyskytnou neodstranitelné vady.

  • #36305 Reply

    Iveta Vošická

    Dobrý den,

    objednala jsem si z internetu zboží(A), ale přišlo jiné, podobné(B), které mi ovšem nevyhovuje kvůli špatným parametrům. Zboží jsem odeslala na vlastní náklady prodejci. Prodejce mi to týdnu poslal to stejné zboží, které jsem mu odeslala(B). Jedno poštovné vem čert, ale teď bych to měla poslat po druhé a bůhví kolikrát ještě, než si paní uvědomí, že by měla poslat to co jsem si objednala.

    Chci se zeptat, zda mám právo na proplacení toho zbytečně vyhozeného poštovného a jak mám pokračovat, pokud ani tentokrát nepřijde správné zboží.

    Díky za odpověď

  • #36306 Reply

    Tomáš Stromeček

    Dobry den, zakoupil jsem mobil, u ktereho jsem jeste ten den zjistil fatalni zavadu. U prodejce jsem nasledny den zazadal o vymenu zbozi, jenze v blizke dobe tento typ nebude mit na sklade. Zajimalo by me jestli mam pravo odstoupit od smlouvy a zadat vraceni penez. Diky za odpoved.

Odpověď na téma: Vracení zakoupeneého zbozi
Informace o uživateli: