Vynucené ukončení PP

Zvolené téma obsahuje celkem 5 odpovědí. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  Mgr. Oldřich Topka a poslední změna je stará 9 let, 6 měsíců.

• Autor

Hana Dostálová

Dobrý den, nastoupila jsem do zaměstnání jako obchodník. Pracovní náplň byla stanovena ústně. Dočasně jsem prováděla jinou práci (administrativní). Když jsem opakovaně žádala o to, abych mohla dělat předem dohodnutou práci, bylo mi řečeno, že později, a nakonec po dlouhé době to, že už se provádět nebude a bude se provádět jen ona administrativní práce, na kterou jem nebyla přijata. Mi byla předána výtka k docházce, když jsem argumentovala návštěvami lékaře, které jsem omlouvala mohu je opakovanědoložit, bylo mi řečeno, ať nejdu hlavou proti zdi a odejdu z firmy dohodou, protože toto je jen první stupeň a vždycky se něco najde. Za několik dní mi bylo předloženo k podepsání rozvázání pracovního poměru dohodou v termínu dvou týdnů, protože nastoupí nová pracovnice. Pokud odmítnu podepsat do 30 minut (uzávěrka mezd), nedostanu osobní příplatek (asi ¼ platu). Moje finanční podmínky mi neumožňují dovolit si být jen s částí platu (jsem samoživitelka), takže jsem podepsat musela.

• #43909 Reply

Mgr. Lucie Jindrová, advokát

Dobrý den,

no a co chcete po nás?

• #43910 Reply

Hana Dostálová

Už se mi to tam nevešlo. Co byste mi poradili? Je vynucené rozvázání PP paltné? Není to útisk?

• #43911 Reply

Mgr. Oldřich Topka

Dobrý den, to je skutečně nátlakové jednání. Přijetí dohody o rozvázání PP nelze ničím podmiňovat. Když ji nepodepíšete, pak musí najít výpovědní důvod a dát Vám řádnou výpověď. Podejte podnět na Oblastní inspektorát práce.

• #43912 Reply

Jan Kablásek