výpověď prac. poměru zaměstnancem

Forum Fóra Pracovní právo Výpověď a zrušení pracovního poměru výpověď prac. poměru zaměstnancem

Zvolené téma obsahuje celkem 7 odpovědí. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  Mgr. Oldřich Topka a poslední změna je stará 9 let, 5 měsíců.

• Autor

Jana Fialová

Dobrý den chtěla jsem se zeptat, jestli při podání výpovědi z pracovního poměru platí datum, které je na podacím lístku tudíž den odeslání či datum kdy firma výpověď převezme z pošty? Děkuji mnohokrát Fialová

• #44084 Reply

Zuzka

Dobry den, pracuji jako ucitelka na ZS, mam PP do 30.6.09, rada bych ho ukoncila uz k 1.5.08, mam 2 mesicni vyp.lhutu. Co se stane, kdyz v teto lhute nebudu chodit do prace?nemuze chtit uhradit skodu, protoze mu zadna nevznikne, nic nevyrabim, ale ucim….je mozne nastoupit jiz 1.5. do noveho zamestnani na HPP nebo na dohodu o proved. prace?bude za mne býv. zamestn.platit soc. i zdr. pojisteni?mohu si vzit neplacene volno ve vyp.lhute, co bude s dovolenou? proplati mi ji?nebo mam zazadat o dovolenou, a cas zbyvajici do vyprseni lhuty si vzit neplac. volno? Dekuji za odpoved

• #44085 Reply

Mgr. Oldřich Topka

Dobrý den, písemnost musí být doručena do "dispoziční sféry" adresáta, to znamená, že účinná je teprve doručením a nikoliv pouhým podáním k poštovní přepravě.

• #44086 Reply

Mgr. Oldřich Topka

Dobrý den, vy přestanete plnit povinnosti, ke kterým jste se zavázala v pracovní smlouvě. Zaměstnavatel bude muset tuto věc řešit, např. zajišťovat za Vás náhradu, které musí zaplatit příplatky. Takže škoda mu vznikne, i když nic "nevyrábíte", to je pouze Vaše naivní představa. Kromě toho s Vámi bude moci okamžitě zrušit PP, nebudete tedy mít např. nárok na podporu v nezaměstnanosti a nikdo za Vás pojistné platit nebude. Jinak nevyčerpanou dovolenou ke dni skončení PP Vám musí proplatit. To, jestli Vám dovolenou (popř. neplacené volno) umožní, záleží na vůli vedení školského zařízení.

• #44087 Reply

Lada Kvapilová